sobota, 27. avgust 2011

Mali zaklad na belem kosu papirja


Takole odmaram v travi ob Ljubljanici in berem čudovito knjigo, ko pridem do naslednjega odlomka, kjer avtor pripoveduje o svojih otroških bralnih podvigih:

''I discovered that each word had its own special shape. As though you could say, for instance, that 'dog' looks like a round face, with a nose drawn in profile on one side and a pair of glasses on the other; while 'eye' actually looks like a pair of eyes with the bridge of a nose between them. In this way I managed to read lines and even whole pages.


After another couple of weeks I started making friends with lettres themselves. The F of Flag looks like a flag waving at the beginning of the flag. The S of Snake looks just like a snake. Daddy and Mummy are the same at the end, but the rest is quite different: Deddy has a pair of boots in the middle with legs sticking up from them, while Mummy has a row of teeth that look like a smile.''

Čudovito ...

6 komentarjev:

  1. You are always ahead of me, my dear. ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Nič ne vem o tem ;) samo ta knjiga se mi je vsedla v srce.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ta knjiga je pravi besedni orgazem.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sandra, odlomek se sliši kot tipografski orgazem. :)
    In ko smo že pri tem - v Ljubljani poteka 2. festival črk.
    www.festivalcrk.si
    Vabljena!

    OdgovoriIzbriši
  5. Haha, ne boš verjela, ampak sem bla ves dan v centru - zdaj sem prišla domov - in sem si ogledala tudi malo tiskarnico. :) Super.

    OdgovoriIzbriši