torek, 14. december 2010

Knjižne police



Najlepša stanovanja so tista z veliko knjigami. Ko preletiš naslove knjig, veš, s kom imaš opravka. In ko se v kuhinji kuha kava in iščejo medenjaki, si vzameš čas ter prelistaš katero izmed dragocenih knjig, ki se bohotijo na policah.

Ko bom velika, si želim imeti na policah veliko knjig, takih o ljubezni in rahločutnosti, o umetnosti in daljnih krajih, o velikih dosežkih in drobnih skrivnostih. In pod policami širok naslanjač, kjer bom brala in uživala.

Danes sem dobila svoje prve prave knjižne police. Švedske, kajpada. Počutim se akademsko.

PS: Kje sem imela knjige do sedaj? Samo v nogavicah ne.

14 komentarjev:

  1. Sandra pol ti iz tega vidika naše stanovanje sploh nebi bil všeč...celotno število nestrokovnih in neotroških knjig cca 15, od tega pol kuharskih...ostalo kakšni kolesarski vodiči in podobno. Pa še vse smo skrili v omaro.
    Pri meni doma smo imeli toliko knjig, da smo jih imeli celo dnevno sobo in vse so bile lepo pospravljene...jih sploh nismo smeli premikati...in to mi je šlo na živce. Tako da sem si rekla da jaz tako pač ne bom imela.

    OdgovoriIzbriši
  2. A veš, da obstajajo tudi taki, ki pridejo v knjigarno in zahtevajo knjige v kvadratnih metrih - sploh ni važno kakih, zato da napolnijo knjižne police.

    OdgovoriIzbriši
  3. Hm, tudi sama sem pred kakim mesecem kupila knjižno omaro. In je približno tako polna, kot tale tvoja. In tako kot ti pojma nimam, kje vse sem imela knjige prej. :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. Juhu za knjižne police :-)


    V Ljubljani sem knjige imela v gajbah (položenih na stran, tako da so tvorile neke vrste police) in v gajbah sem jih tudi odšlepala v Nemčijo.... Potem pa je prišel čas za švedske razmere, Billyja in nekaj podobnih. In čeprav brez knjižnih polic ni življenja, zadnje čase sanjam o ... e-knjigah. Za nove knjige se namreč le še težko najde plac, pa tudi prah se nabira na njih in to me moti. Da ne govorim o selitvi takšne količine težkih knjig (čeprav, odkar so me naučili, da v karton na dno daš knjige, zgoraj pa cunje, da ni pretežek ....)

    OdgovoriIzbriši
  5. Hm ja, tole s knjigami je zanimivo. Tudi mi jih kar kopičimo, po vseh kotih, saj so police že prepolne. Kaj pa narediš, ko nimaš več kam dati novih polic?..

    OdgovoriIzbriši
  6. Pri nas je začelo zmanjkovat knjižnih polic. Pa sem mislila, da jih bo za vedno dovolj. Yeah, right. Ne vem, kam bi še lahko dala nove. Ok, vem še za eno mesto, ampak je malo drago, ker je treba menjat streho, stene itd. S Kindlom postajajo stvari nekoliko bolj znosne, častna beseda. Pa še hitreje berem na njem.

    OdgovoriIzbriši
  7. Andreja, jaz sem iz omare vzela porcelan (čajnike in skodelice), jih strpala drugam in v omaro nabasala knjige. Potem sem iz knjižne police vzela DVD-je (op. prev.: to so podatkovni nosilci, ki jih uporabljajo ljudje brez TV-ja in jajc za dolpotegovanje) iz druge police, jih dala na kredenco, na polico pa knjige.
    In zdaj je skoraj že skrajni čas za e-reader. Čeprav sem si prisegla, da ga kupim šele, ko bodo na razpolago tudi dobre nemške knjige - pač ne berem vedno le angleških. Ko bo ponudba knjig res obširna, ga kupim takoj. Ali pa že prej. :-)

    OdgovoriIzbriši
  8. Samo Rugelj v pogovoru za Dnevnikov Objektiv (http://bit.ly/euXgTd):
    "Tudi arhitektura sob se je v zadnjih dveh desetletjih spremenila. V socializmu je imela običajna dnevna soba v središču televizijo, ob straneh pa velike omare, kjer so bile zbirke, kot sta Sto romanov in Naša beseda, pa tudi druge knjige. Pred časom sem pregledal, kakšne modele ponujajo domači proizvajalci dnevnih sob, in ugotovil, da gre večinoma za popolni minimalizem, v središču je supertanka in velika televizija, morda še kakšna majhna zavita polička, toda že ta moti, ker ni dovolj high-tech." :-(
    Meni je všeč tudi, če knjige najdem v hotelu, barčku, restavraciji... Zdi se mi, da knjige pač spadajo v "človekov" prostor nekako tako kot rastline (lončnice ali pa rezane).

    OdgovoriIzbriši
  9. O.... zgleda sem vsaj v eni stvari" in"...nimamo niti male zavite poličke :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Jah, knjige, večni problem a hkrati toliko zadovoljstva in taka strast. Velik problem pri selitvah... ker se selim v povprečju zadnjih 10 let ca. na dve leti, in ker predstavljajo vsaj tretjino mojega imetja, je to... kako bi rekla... kar precejšen zalogaj. In odkar sva z mojim dragim skupaj, jih tudi on ob vsaki selitvi prekolne. A kljub pretiranemu bodibildingu v času selitev, naju to ne ustavi, da ne bi kupovala novih in novih. Dragi je z vsakim letom bolj navdušen nad knjigami (pa do izpred treh let sploh ni bral!!!), jaz pa imam že od malega prirojeno to "potrebo" po knjigah. In seliva jih kar skupaj s štirimi oz. petimi poličniki/regali), da se v novih stanovanjih vedno najde prostor zanje. In ko bom velika, bodo stene v dnevni polne polic, polnih knjig. In prav nič ne bova "in".
    Ko pridem kam na obisk pa tudi jaz najprej prečekiram knjige. Pokaži mi kaj bereš in povem ti, kdo si :)
    Vidim pa, da jih imaš tudi ti tematsko razporejene :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Jaz jih imam celo v spalnici, ker na expeditih (če niso Billlyi?) ni več prostora!
    In prvi prepir z mojim možem (no, takrat fantom) sva imela, ko sem vztrajala, da hočem imet knjige vedno pri roki in ne skrite v kakšnih omarah, ali bog ne daj, da bi imela kot pri njih doma v dnevni samo meter unih rdečih za lepo videt (no, ne smem bit kritična, kupila jih je njegova mama- skoraj tako strastna bralka kot jaz- za svojo prvo plačo)!

    OdgovoriIzbriši
  12. Meni se zdi stanovanje brez knjig prazno in hladno. S tvojim prvim odstavkom se ne bi mogla bolj strinjati! Kdaj lahko pridem na obisk? ;-) Zaradi knjig, se razume, zgleda kot, da imaš precej zanimivih naslovov.

    Pri nas (mama slavistka) smo knjige vedno imeli in jaz to "tradicijo" nadaljujem. Ne znam živeti brez. Imam jih nebroj (300, morda 500) in ker fant pravi, da jih ne morem preselit h njemu, ker ni prostora, sem še vedno lepo doma. Jaz, ogromna knjižna omara in moje knjige.

    OdgovoriIzbriši
  13. Haha, da si doma zaradi knjig. Kul. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ne zgolj samo zaradi knjig, tudi (bodoča) tašča ima nekaj pri tem ;)

    OdgovoriIzbriši