torek, 14. december 2010

Če si čefur

Ko se rodimo čefurji, sorodniki tamo dole južno prerežejo vrat najmilijemu od vseh jagenjčkov, ga nataknejo na kol, iz kredence potegnejo rakijo, ki jo skrivajo samo za najboljše goste, in razbijaju čaše vse do zore. No, ja, popravek, ko se rodi muško, slavijo do zore, če se rodi žensko, potem se vpraša samo, kako ji je ime, ali pa še to ne.

Ko gre čefur prvič v šolo in ima oči velike kot satelite, ga oče pokliče na stran in mu reče, sine, idi u školu i uči, uči, uči, nemoj da drugi tebe prevare, nego ti njih, jesi li čuo.

Ko se mali čefurček odloča med lokostrelstvom in pevskim zborom, ga tata preko vez vpiše v nogometni klub. Mali čefur pogleda tatu u oči, tata ga lopne po rami in mu reče, neka bude tata ponosan na tebe, sine, i ako neš biti Maradona, pokaži, ko ti je bio čača.

Ko mali čefurček zvečer poskuša zaspati, njegovi čefurski starši z ročajem od metle nekajkrat potrkajo ob tla, da povabijo spodnje komšije na obisk, potem pa pozno v noč pikajo kobasice, ki jih je preko komšije poslal čika Beso iz Bosne, pijejo domače vino, se grle, kukumaukaju o zdravju in plešejo kolo iz kuhinje v dnevno sobo in nazaj, medtem ko se v ozadju vrti Haris Džinović.

In ko mali čefurček končno odraste, ga komšije trepljajo po rami, rekoč, joooj, što ličiš na tvog otca, kako u školi, samo nedaj, da oni tebe zajebu, nego daj ti njih, kada idete dole, pozdravi doma.

In potem nekega dne objamem soseda iz študentskega doma, ki se je ravnokar vrnil iz Vojvodine od domačih, samo zato, ker sem vesela, da ga spet vidim, in oni mi reče, ajoj, Sandra, kok jaz to pogrešam pri teh Slovencih, e, vidi ti se, da si čefurka.

10 komentarjev:

  1. Pa sej nismo tok grozni, a?! :-)

    OdgovoriIzbriši
  2. Evo jaz sem se objemanja navadila od moje primorske prijateljice...resda je bilo tudi meni najprej malo hecno zdej sem pa nekje vmes. Objemam tiste ki sem jih res vesela...in sem zadržana do tistih, ki jih pač nisem tako zelo. Je pa objem takrat pač toliko bolj pristen in od srca.
    Nam centralnim slovenčkom to res ni v krvi...žal

    OdgovoriIzbriši
  3. Kar se objemanja tiče, sem radikalna Slovenka :-) in sem mnenja, da se lahko mirne duše preprosto obnašamo tako, da se bodo soljudje počutili objeti, brez fizičnega kontakta, pri katerem me moti predvsem to, da se (tako kot 3-kratno poljubljanje zraka ob licih) lahko hitro sprevrže v pavšalno gesto, ki nič ne pove o odnosu objemalca do objemanega. In pa nevarnost, da so najbolj vztrajni objemalci tisti, ki najbolj grdo govorijo o nas. Skratka, manjka mi zaupanja v nezlorabljanje telesne bližine, zato prisegam na objemajoče obnašanje do soljudi. In če tega ne "zaslužijo", jim je to lažje (pa četudi v blažji obliki) dati na znanje, kot pa da hinavimo z objemom iz navade in preračunljivosti (mafija)... :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hahaha, kaki odzivi.

    Se bom vzdržala komentiranja, ker so vaši zapisi krasno dopolnilo.

    Sandra ma vas rada. :D

    OdgovoriIzbriši
  5. jst sem se tudi navadila objemanja in lupčkanja od primorske kolegice...jebatga, centralna slovenceljka...

    ampak tolk k je pa tle na severu enega objemanja in lupčkanja vsakih 5 min, svašta! ampak po svoje mi je kul, še vedno so pa ljudje razdeljeni na 2 skupini, lupčkanje+objemanje in tisti k si tko od daleč damo roke ;)
    ...v bistvu imam rada ta kontakt, nekako bolj odprto se počutim...

    OdgovoriIzbriši
  6. Tudi Štajerci se objamemo in poljubimo od nekdaj. Huje zame je medlo rokovanje (si mi dal ribo?).

    OdgovoriIzbriši
  7. Objemanje in s (ne z vsemi) sorodniki še 3x poljubljanje.
    Italijani so tudi tu nekje.

    Mi smo imeli to poletje neko kao obletnico s srednje...ja zbralo se nas je res full: jaz in še en sošolc in 4 sošolke...in ja s sošolkami smo se objeli...in na hitro poljubli. Sošolcu pa sem stisnil roko.
    Ne vem...meni ti ljudje s srednje so mi skoraj kot bratje in sestre. Al je to samo kolcanje po tistih brezskrbnih in norih časih srednje šole?
    Zakaj? Ker včasih imam občutek, da je en velik del mene ostal tam med zidovi tiste premajhne srednje...nekje v učilnici št.14...čakamo, da pride profesorca od matematike...al pa imam razredno uro in jaz in še en sošolc (oba v prvi vrsti) se igrava z video rekorderjem...eh...zašel sem.

    OdgovoriIzbriši
  8. Jaz = Alcessa. Definitivno. Čefurji, Lahi, Frenčiji, fensi Ameri pa kakor čjo. Če že kaj drugega kot rokovanje, potem raje klanjanje po japonsko. :-)

    OdgovoriIzbriši