nedelja, 12. september 2010

Šmarna gora

Mož je bil na kolesarski dirki ... downhill, al kaj že ... mladiča sta lovila veverice po Tivoliju, medve z Manco pa sva jo mahnili na Šmarno goro. Krasno se je bleščala nad jutranjo ljubljansko meglo.

Jutra v Ljubljani so že preklemano hladna in meglena. Nič kaj prijetna. In ta megla se je danes vlekla vse tja do 400 m nadmorske višine.


Ko pa se je nenadoma razkadila, je bilo jutro takoj bolj prijazno. Sonce je osvetlilo tudi strma pobočja, ki so še vsa porasla s ciklamami.


Takole lep pa je bil pogled z vrha. Izjava tedna: Mami, a lahko hodiš po oblakih, al padeš skozi? Kaj pa če se čisto narahlo uležeš gor?



Privoščili sva si joto, jabolčni zavitek in topel čaj z limono. Odlično. Martinčkanje na jesenskem soncu visoko nad oblaki pa je bilo brez primere.

Naenkrat se je nizka oblačnost začela trgati in ujeli sva prve obrise hiš v dolini.


Ste morda že kdaj zavili v cerkev na Šmarni gori? Jaz sem bila danes prvič. V bistvu ne vem, če je sploh bila že kdaj prej odprta, ko sem bila tam. Dvorišče je zelo lepo, na desno so zelo stari grobovi; med drugimi tudi grob strica dr. Franceta Prešerna.


Notranjost trenutno prenavljajo. Strop pa je videti takle.


Lep izlet je bil. Nazajgrede so nama obema že malce klecale utrujene noge, sicer sva pa bili videti got gazeli. Nasmejani gazeli. Ni dvoma.

10 komentarjev:

  1. O, sta bili na mojih koncih! :)

    Ja, sem že bila parkrat tudi v notranjosti cerkve - res lepo! Na stropu, ki ga je poslikal Langus, je upodobljen tudi Prešeren.

    Imajo tudi galerijo (vstop prav tako s tega dvorišča), samo ne vem, če je trenutno kakšna razstava tam.

    Saj je cela Šmarna Gora čudovita, ampak to dvorišče je pa še posebej simpatično, ja.

    Tisto o oblakih je pa prav luštno! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, v galeriji je bila razstava nekega slikarja, ampak nisem upala gor, ker če bi mi bla všeč (kar je zelo verjetno), bi si jo lahko ogledovala celo uro. Midve sva pa morali v dolino. :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Res lep izlet sta si z Manco privoščili ... in za nagrado prejeli polno skledo smetanastih oblakov ... ;o)

    OdgovoriIzbriši
  4. A kar čez Kuhno sta jo manile? Bravo!

    Meni je najlepša zgodaj zjutraj, ali pozno zvečer poleti:).

    OdgovoriIzbriši
  5. @Čarobna hišica: Lepo pozdravljena v mojem drobnem tisku. :D

    @Tina: Ja, čez Kuhinjo, čeprav sem šele danes izvedela, da je temu kosu tako ime. Ful je lepo, ko je vse označeno. Res že dolgo nisem bla gor, ni kaj. :D

    Zvečer poleti ... mmm, romantiš.

    OdgovoriIzbriši
  6. Šmenta, cerkve pa res še nisel šel pogledat. Napaka!

    Mami joto, Manca zavitek, ali obe oboje?
    Kljub temu, da je že tako "sprofanirana", je Šmarna res lep izletek. Gostilna na vrhu pa je lepa pika na i.

    LP, Bimbo :-)

    OdgovoriIzbriši
  7. Bimbo: Dete obožuje zelje, začuda. Mami je sicer mislila, da bo jota zanjo, zavitek pa za otrokinjo, ampak se je uštela. No, zavitek sploh ni bil slab, ampak joto sem pa zelo poželjivo gledala.

    Sicer sva bili spodaj na parkirišču zelo zgodaj, malo čez osmo zjutraj, ampak stari ati so naju šišali sto na uro. So šli že dol. Kriza.

    Nazajgrede pa je bila po poti nepopisna gneča, srečali sva celo novo kandidatko za županjo, ki je na veliko pozdravljala mimoidoče. V dolini pa so njeni psički delili vodo in neke spominke z njeno podobo.

    Veliko je bilo tudi mladih družin, ki so gnali svoje kratkohlačnike v grič kot živino na pašo. Otrokom pa je na čelu pisalo, da jim dol visi, da trenutno na smrt sovražijo svoje starše in da se za to ni splačalo zamuditi ribiča Pepeta.

    Kar me je spomnilo name, brata in očeta, ko nas je slovenska mati gnala v gore. Mojemu očetu je bila itak vedno najvišja osvojena točka postelja, jaz bi bila sposobna koga ubit, če bi lahko streljala s pogledom, edino moj brat je stoično prenašal zlo usodo. Sej so potem mati videli, da iz te moke ne bo kruha, in so se učlanili v Obalno planinsko društvo. :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Mimo tega pa nisem mogla... Od kdaj je pa France Prešeren pokopan na Šmarni gori? :D Kakor jaz vem je bil še do včeraj v Kranju ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Soffy, samo narobe si prebrala. Prešernov stric je pokopan na Šmarni gori. Škorčica pa je napisala, da je Prešeren naslikan na tamkajšnjem cerkvenem stropu. To je to. :D

    OdgovoriIzbriši
  10. Te družinske kronike so... :lol:
    LP, Bimbo.

    OdgovoriIzbriši