torek, 17. avgust 2010

Slivovi cmoki

Ste že kdaj videli svetle slive? Jaz prvič.

Iz temnih sliv pa najraje naredim slivove cmoke. Mislim, ni ga boljšega ... ok, razen morda vampov pa žgancev pa bifteka pa ... Eni radi jemo, kaj.

Ko naredim za kosilo slivove cmoke, vsi v družini (razen mene) pojedo samo testo, slive pustijo. Tisti marelični gredo veliko bolje v promet.


Testo naredite po istem kopitu, kot bi delali njoke (moja različica je tu, izpustiti je treba le čemaževe liste in zdrob ter uporabiti več moke). Testo razvaljate, narežete na kvadratke, velike približno 7X7 cm, nanje položite razkoščičene slive, jim dodate čajno žličko sladkorja in oblikujete cmoke. Skuhate jih v slanem kropu (ko priplavajo na površje, naj za vsak slučaj še malo povrejo). Posujete jih z mešanico masla, drobtin, sladkorja in cimeta.

29 komentarjev:

  1. Mmmm, si mi nardila lušte... Tako se mi cedijo sline, da moram v kuhinjo po malo včerajšnjih ostankov peciva.

    OdgovoriIzbriši
  2. mi temu sadju rečemo Ringlo

    OdgovoriIzbriši
  3. @majcha: Mmmm, pecivo ...

    Sta že gledala film?

    @Aleša: Jaz sem tudi takoj pripomnila, da je to ringlo, ampak dedek Ivan je rekel, da so to svetle slive. Tastu se ne oporeka.

    OdgovoriIzbriši
  4. mmm, tudi jaz obožujem cmoke (z ni važno katerim nadevom - slive, marelice, jagode, borovnice,...) na koncu pa dodam med maslo še med in pač drobtine.

    OdgovoriIzbriši
  5. Mmmm, med, dobra ideja. Da je vse skupaj še bolj voljno, sladko, tekoče. :D

    OdgovoriIzbriši
  6. O njami, se mi kar slive cedijo. Samo da je sladko, pa sem v sedmih nebesih.:)))
    Take svetle slive je pa tamala prinesla pred parimi dnevi z obiskov. Se pa zelo hitro pokvarijo in jih je treba porabit. Sva včeraj zvečer spet pekli.:))

    OdgovoriIzbriši
  7. Joj, ne cedijo se mi slive ampak sline. Tipkarska.:)))

    OdgovoriIzbriši
  8. Pri nas jim rečemo Mirabelle, ta rumenim.

    A ti potem poješ slive za celo familijo? :-)

    OdgovoriIzbriši
  9. A niso Mirabelle ringlo ? Te bele grejo stran od pešk tako kot bosanske, ringlo se pa drži peške.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ojej, kaj pa vem. Mirabelle gojijo tukaj čez mejo, v Alzaciji, in so rumene.

    Ringlo je, mislim, nekaj drugega, namreč Reine Claude

    OdgovoriIzbriši
  11. @kaja, tole si se pa krasno zatipkala ... LOL

    @alcessa: Mirabelle, kako lepo ime. :D

    No, pa imamo dilemo: ringlo ali svetla sliva? Kdo bo imel zadnjo besedo ... LOL

    OdgovoriIzbriši
  12. Sandra, oboje sta rumeni vrsti navadne slive :-) in kaja ima prav: mirabele lahko ločiš od koščice, ringloji pa so menda prilimani nanjo (ali ona na njih) - piše v Wikipedii.

    Se pravi, da moraš narediti znanstveni preskus s koščico. Če sliv nisi že pojedla, se ve :-)))

    OdgovoriIzbriši
  13. Ha,ha, bomo doktorsko disertacijo naredile iz teh sliv. Pri moji žlahti na Štajerskem imajo tako

    http://www.omorika.si/pics/slive/Shiro_b.jpg

    in tudi ne gre od peške. Pa bi jaz rekla, da je ringlo, oni pa pravijo, da je sliva.:))

    OdgovoriIzbriši
  14. Mirabela je. :-)

    Ringlo je res sliva, vrsta slive pač. Mi pa svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujemo, ker se prepuščamo takšnim koristnim debatam.

    :-)))

    OdgovoriIzbriši
  15. ooooh kdaj me bo izučilo, da ne smem bloga brat pred kosilom???
    mmmmmmmmmmm

    OdgovoriIzbriši
  16. Aha, tako torej. Tenk ju, wotson. LOL

    Tele slive so bile potemtakem res slive, ker sem jih z rokami brez težav ločila od koščice. Pojedene so že, se razume. In tudi tisto pojem, kar ostane, ko družina zbezlja ven nadležne temne reči iz cmokov. Meni kao jako težko.

    LOL

    @Katarina: Sori. :D

    OdgovoriIzbriši
  17. @Sandra...ni panike, my bad ;) enkrat me bo izučilo ;)
    evo zdele me nič ne gane k mam jagenčka v želodčku :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Ej, glih prav, da si polinkala svoj recept za krompirjevo testo za cmoke, ker jih prav žihr naredim. Slivove, namreč. Smo prišli z moorja, pa so slive doma jako obložene in videt je, da so zrele (še nisem šla potipat, če me pa utapljajo v delu in še perem zapovrh!)

    OdgovoriIzbriši
  19. @K, naj vam teknejo.

    @Andreja: Hvala. :D

    OdgovoriIzbriši
  20. Tudi meni so se pocedile sline :lol: bom naročil mami, da mi jih skuha, ko pridem naslednjič k njej na obisk :lol:

    OdgovoriIzbriši
  21. noah: Najprej en velik poklon in objem, ker se že zelo dolgo nisva brala, hehe.

    Vidiš, če bi živela kje bližje, bi ti jih z veseljem prinesla. Še zbiral bi lahko, kako polnilo hočeš. :D

    OdgovoriIzbriši
  22. MI zna kdo povedat, kakšna pa je razlika med slivami in češpami? Al je to eno in isto?
    Tega nisem nikoli vedela, pa sem Kraševka!!!!

    OdgovoriIzbriši
  23. SLIVA je sadež, ki ima (po nem. Wikipedii) 7 vrst: mirabela, ringlo in češplja spadajo med te (in pa menda več kot 2000 podvrst).

    Ker v Nemčiji odvisno od regije slivi rečejo Pflaume ali pa Zwetschge, se mi zdi, da tudi Slovenci mogoče rečemo sliva ali pa češplja. Logična razlaga bi to bila glede na dejstvo, da ljudje na splošno mislimo, da so slive modre (vijolične) vrste sadja in češplje/Zwetschgen so modre. Za razliko od mirabel, ringlojev ipd. Oziroma: menda imajo tudi ti temnejše različice, vendar so okrogli.

    Ne vem pa, ali je to res. Vsekakor potrditev najdem v ... Uradnem listu...

    OdgovoriIzbriši
  24. Najverjetneje moja najljubša jed iz otroštva:). Sem bla tko zbirčno dete, pa tok firbčno, da sem z veseljem hodila na tabore in zimovanja, kljub temu da je to pomenilo en teden stradanja (jedla sem kruh pa prepečenec). Vendar ko sem se vrnila domov, mi je mama skoraj vedno skuhala marelične cmoke. Tudi pozimi, saj jih je v sezoni naredila malomorje in jih zamrznila. Moj rekord je 11 cmokov v velikosti teniške žogice! Ni šans, da jih še kdaj pojem toliko!

    OdgovoriIzbriši
  25. @Tina: Cmoki so bili tudi moja najljubša jed, ko sem bila majhna. In mama me še danes vpraša, če mi naredi cmoke, hehe.

    11 komadov!? Si bla pa lačna.

    OdgovoriIzbriši
  26. Joj morm mamo poklicat. Mogoče pa mene tud vpraša:))))

    OdgovoriIzbriši
  27. Joj, Sandra, ti pa znaš zadeti v srce! Slivovi cmoki ali knedli = otroštvo = babičina (seveda tudi mamina) kuhinja = stare roke, ki mesijo testo in otroški prsti, ki razpolavljajo slive in vanje zatikajo kocke sladkorja = omamen vonj po stopljenem maslu in praženih drobtinah = je volčji tek in prav vedno (pre)velika mera povrh natresenega sladkorja s cimetom. Marelične cmoke je pa delala bolj tašča. Brez moje pomoči pri pripravi, a vestnim osebnim prispevkom pri konzumaciji. :-)

    LP, Bimbo

    OdgovoriIzbriši
  28. Bimbo: Hehe, hvala.

    Tudi pri nas smo jedli slivove in dolgo sploh nisem vedela, da je lahko polnilo še marsikaj drugega.

    Priročno tole polnjenje s kocko sladkorja. Predvsem za otroke, ki se jim rada trese roka. Jaz sem namreč ves sladkor razsula, še preden sem ga prinesla do slive na testu. :D

    OdgovoriIzbriši