četrtek, 12. avgust 2010

Kornati

Otroke sva peljala na morje. Za otroke počitnice niso zares počitnice, če ne gredo NA MORJE. In smo šli. Na Kornate. Ker so blizu moje babice in ker je menda tam lepo za umret.

Vrnili smo se z mešanimi občutki. Kornati so resnično lepi gledani z viška,


lepi, ko te zjutraj zbudijo osli, ki se prosto pasejo po otoku,


lepi, ko s prostim očesom vidiš tudi do pet metrov globoko in ko z masko opazuješ korale in ostalo morsko živje,


lepi so, ko se kopaš v kristalno čisti vodi.


Ampak Kornati niso kraj, kjer ne srečaš žive duše in se greš robinsonski turizem, kot radi povdarijo turistični ponudniki. Prav nasprotno, Kornati so obljudeni, natrpani.


Navtični turizem laufa na polno. Sleherni zalivček je nabito poln jaht, gliserjev, katamaranov in manjših čolnov. V vsakem zalivu je obvezno tudi gostilna, kjer turisti žurajo tja do zgodnjih jutranjih ur in se niti približno ne zmenijo, da v sosednji hiši spi petčlanska družina, ki je prišla na Kornate, da bi pobegnila od masovnega turizma. Zatišje vlada edino takrat, ko se petični gosti lišpajo na svojih jahtah, ker želijo biti čim lepši za večerjo v sosednji restavraciji. Takrat se sliši peti škržat in zaliv zgleda spokojno ...


Pa tudi umazano je zelo. Če že ravno nisi član posadke na kaki luksuzni jadrnici in se od otoka do otoka prevažaš z malim motornim čolnom, tako kot smo se mi, si obsojen gledati kupe odpadkov na vsaki plaži na vsakem otoku. Ljudje smo res ena nemarna bitja.

Če potegnemo črto, so otroci uživali, kar je bil v končni fazi tudi namen celotne odprave. Mož se je naučil voziti motorni čoln, na kar je še posebej ponosen, in ... videli smo Kornate.

PS: Preden smo šli od doma (iz Ljubljane), mi je neka gospa dejala, Ah, Kornati niso več tisto, kar so bili. Jaz sicer ne vem, kaki so bili pred tridesetimi leti, ampak mislim, da razumem, kaj je hotela povedati.

14 komentarjev:

  1. zudi jaz sem mnenja, da Hrvaški slogan Jadran kot je nekoč bil je zelo zelo daleč od realnosti- sploh za nas ki vemo kako je bilo nekoč :)

    Evo moj primer : V Stari Baški smo 10 let nazaj do ene najlepših plaž kar jih jaz poznam hodili pol ure peš, ob obali po največji vročini čez žbunje in skalovje...bili tam skoraj sami z nekaj prav tako avanturističnimi Italjani na 100m plaži!Božansko! Pred 5 leti so naredili makedam od zgoraj do 3/4 poti,...letos je asfalt čisto do plaže!!...tam polno neolikanih Madžarov, ki ti hodilo po brisačah in jih ne briga celi svet...u glavnem bljek!

    OdgovoriIzbriši
  2. Prav nič ni več takšno, kakršno je bilo nekoč. Tudi navtičarski turizem ni več zgolj za res premožne. Precej je čisto navadnih ljudi višjega srednjega sloja, ki nekaterim delujejo premožni, sami pa se najbrž ne dojemajo takšne. Hecno pa je, da imajo domačini od teh premožnih turistov po mojem mnenju manj, kot bi si mislili: nekaj nakupov v prodajalnah, plačilo nekaj privezov v civilizaciji (mnogi sidrajo tam, kjer ne stane nič) in nekaj obrokov v obalnih gostilnah. Izkupiček je verjetno dvomljiv, resda pa tudi naložb ni treba prav veliko. Problem takšnega turizma je tudi v tem, da se razpase vsevprek in ne moreš nadzorovati brezvestnih onesnaževalcev med njimi. Nekatere črne ovce menda na odprtem morju odmečejo cele vreče smeti.
    :-( Bimbo

    OdgovoriIzbriši
  3. Sem bila na Kornatih kakih 15 let nazaj, pa mi že takrat niso bili všeč. Ne vem od česa so nekateri tako impresionirani. Anja

    OdgovoriIzbriši
  4. Hehe, vidim, da delimo mnenje o hrvaškem turizmu in Kornatih. Hja, kaj ko je edino morje tu okrog.

    OdgovoriIzbriši
  5. Sandra men je Hrvaška še zmer najboljš kar lahko dobiš tako blizu. Se tud strinjam s tem da je treba za napredek turizma nekaj pač žrtvovati, samo moje mnenje je da se žal prevečkrat žrtvuje narava, ki je z nobenim denarjem dobiš več nazaj

    OdgovoriIzbriši
  6. Aleša: Morda sem bila malo preveč redkobesedna.

    Hrvaška ima po mojem mnenju krasne naravne danosti. Žal pa njihov odnos do narave in velikokrat tudi do gostov (predvsem tistih iz sosednjih republik) ni najboljši. Mnogokateri turist se je že pritožil nad grozno svinjarijo, ki leži na plažah in je nihče ne čisti. Nad pomanjkanjem sanitarij, tušev, kabin in ostale ponudbe. Ker če niti osnovne infrastrukture ni kjer je veliko turistov, potem nastane svinjak.

    Kamorkoli sem šla (vključno s Kornati) je bilo svinjsko za umret, o kaki reciklaži ali ločevanju odpadkov še slišali niso. V Dioklecijanovi palači v Splitu denimo imajo stojnice s kičem in če pogledaš za kak zid, je tam smetišče.

    In v primeru Kornatov in tamkajšnjega naravnega parka, to ne pomeni, da ga kej bolj čuvajo. Ma ja. To samo pomeni, da ga dražje plačaš. Kaj ti bo tak naravni park.

    Oni oglašujejo Mediteran kot je nekoč bil iz lastne potuhe, ker nimajo ne želje, ne znanja ne denarja, da bi stvari spravili v red. Pa bi jih morali, ker se k njim hodi namakat tričetrt Evrope.

    OdgovoriIzbriši
  7. Se strinjam z vsem kar si napisala. Na Krku so celo tako napredni da ločujejo! Urejene plaže so OK kar se tiče sanitarij, tušev, košev... smo pa mi pomojem edini, k poznamo to, da smeti, če ni koša neseš pač domov...mislim da to še iz tega, da gora pač ni smetišče in je treba smeti nest v dolino.

    OdgovoriIzbriši
  8. postov o bakici se bom vzdržala ker sem se čist razjokala...

    ampak kornati pa tkole od delč ne zgledajo slabo...od delč, mene itak ne vidi morje za nič na svetu :) iz vseh zgoraj navedenih razlogov z gužvo in smetmi na čelu, da o vročini, soncu in posledičnih alergijah sploh ne govorim :)
    ampak glavno da so otroci uživali!

    LP s severa :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Katarina je prispela na sever ... in še se javlja. Oooo, sem počaščena (čisto zares).

    Upam, da je bilo potovanje lagodno, da si se lepo namestila, da v novi službi vse štima (če si že začela delati).

    Se beremo. Še vedno upam, da boš kdaj imela tudi ti blog. ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. menda ja nisi mislila da bom pozabila na blog? računalnik je šel z mano, RSS je ostal tam kot je bil :)

    delam že cel teden, nameščena sem pa še v hotelu in najverjetneje še bom cel mesec :(

    blogov pa ne pišem, bloge berem

    OdgovoriIzbriši
  11. Za družino je fajn Pelješac. Bil s frendi in se dolgočasil 100 na uro. Preveč mirno. :D

    OdgovoriIzbriši
  12. Ja, za ta otok pa vem, da je zelo družinski. Ma problem je v tem, da midva z možem nisva ravno tipa za se pražit na plaži od jutra do večera. Zelo rada kaj lepega obiščeva in vidiva. Zato sva izbrala Kornate, pa sva se uštela. Več sreče prihodnjič, hehe.

    OdgovoriIzbriši
  13. Sandra, Pelješac je polotok. :-)
    Ne vem, kakšen je Pelješac zdaj, nekoč pa je bil pravi za popoln odklop. Vključujoč močno domače vino.
    ;-) Bimbo

    OdgovoriIzbriši
  14. Ups, polotok. (zdej me je pošteno sram)

    Ja, če imajo pa dobro vino ... LOL

    OdgovoriIzbriši