sobota, 21. avgust 2010

Knjiga in marmelada

Prebrala slabo knjigo. Nisem zadovoljna. Hočem nekaj vrhunskega.


Slivova marmelada je pa dobro uspela. Današnji navdih.

17 komentarjev:

  1. In kaj je zate ˝dobra˝ knjiga?

    OdgovoriIzbriši
  2. si že brala the color purple? to je vrhunsko.

    OdgovoriIzbriši
  3. bridges of madison county res ni najboljša, film je začuda dost boljši, cilnt zna :) ampak dobro, začela si, sezona odprta :)

    marmelada zgleda pa besno slastno! sprejemaš naročila?

    OdgovoriIzbriši
  4. @Anonimni: Uf, subjektivno vprašanje.

    Zame je dobra kniga tista, ki ima verodostojno zgodbo, dobro nanizano, povezano, (navidezno) resnično. Z dobro predstavljenimi protagonisti, dobrimi dialogi, slastnim jezikom, humorjem ...

    The Bridges of Medison County obeta le na prvih nekaj straneh, ko imaš občutek, da bo precej pocukrana zgodba povedana na izviren način; najprej s stališča moškega, nato ženske. Pa temu ni tako - prvo razočaranje. Največje pa to, da avtor sam ni vedel natančno, ali želi pisati zgodbo o ljudeh, ljubezni, odnosih ali spisati hvalospev samemu sebi.

    Film je krasen, knjiga pa podpovprečna ... ne, slaba.

    @ Color Purple je krasna, ja, prebrala. Obvezno branje na faksu, hehe.

    Hvala.

    @alcessa: Ne, ne poznam, sliši pa se zelooo obetavno. Hvala. Res.

    @Katarina: Film je res veliko boljši. Hecno, navadno je ravno obratno.

    Marmelada najbrž ne bi prestala poti na sever, ali pač?

    OdgovoriIzbriši
  5. you'd be surprised kaj vse preživi pot na sever ;)

    OdgovoriIzbriši
  6. Zanimivo, mene je knjiga bolj prevzela kot film. Res pa je našla pot v moje življenje takrat, ko mi je dala točno tisto, kar sem rabila. Film pa ne. Oceniti (tako bolj strokovno) je pa itak ne znam. Kot zaprisežena naravoslovka v knjigah samo - uživam. V filmih pa isto. In tale me ni tako ganil kot bi me morda lahko. Je pa tudi res, da mi je Clint, kljub temu, da je vrhunski, malo zoprn, pa ga morda zato ne morem "vzeti za svojega" za tako vlogo. Mi je v drugih bolj pasal.
    Sem pa vesela zate, da si otvorila sezono. Se nadejam kakšnih finih predlogov.
    Že tale tema me je spomnila na Zadie (hvala, Alcessa), ki je bila na to-do listi preden mi jo je pojedel mobi. Moram spravit nazaj.

    OdgovoriIzbriši
  7. @majcha: Ej, knjiga ima velik neizkoriščen potencial. Če bi gospod pisatelj zadevo malo bolj dodelal, bi bila dobra, tako je pa podpovprečna za moj okus. Je pa res, da jaz že med samim branjem seciram prebrano. Profesionalna deformacija, al kaj vem.

    Recimo ... Pripoved bi dobila novo dimenzijo, če bi jo povedal z dveh zornih kotov, ženskega in moškega. Ker gre za specifično ljubezensko zgodbo, ki vključuje prešuštvo, bi bilo zanimivo prebrat, kako na to gleda moški, ki je brez obveznosti, in kako ženska, ki postavlja svojo družino, otroke in še kaj na kocko.

    Pripoved je precej enostransko povedana - vse se dogaja z zornega kota moškega, to pa zato, ker pisatelj ne zna stopiti iz svoje kože. O ženski pove to, da je lepa, da ima ''nekaj'' na sebi, ne zna pa opisati kaj. In tudi njena dejanja nam ne izdajo njenega intelekta, njenih strahov, njenih najbolj intimnih misli. Ok, tu pa tam nam pisatelj namigne, da jo je strah, kaj bodo sosedje rekli, pa da bo prizadela moža, če odide. Ampak če si predstavljam sebe v njeni koži, bi preživljala veliko hujše dileme kot to, kaj bodo rekli sosedje.

    Zmotilo me je tudi to, da se pripoved začne in konča kot ljubezenska zgodba, vmes pa dobiš občutek, kot da je pisatelj pozabil, kaj želi povedati, in začne razglabljati o kavbojih in šamanih in slepi veji v razoju človeštva. Čisto skrene s poti. In mene je to preveč zmotilo. Še posebej zato, ker je jasno, da govori o sebi.

    Zato mi je bil film toliko bolj všeč, ker so bili vsi junaki dodelani v nulo, ker je prišel na plan tisti moralni aspekt skoka čez plot, ker sta bila njena otroka šokirana, ko sta izvedela za mamino razmerje z neznanim moškim (za razliko od romana, kjer se jima je mati samo smilila), ker so bili dialogi med junaki boljši, ker je bil film bolj človeški, celo humoren na trenutke, čeprav je bilo vsem jasno, da gre za precej kočljivo zgodbo.

    Khm ... seciram, sej pravim. :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Sandra, navedla sem ti takšne, ki so me v preteklosti odvračale od spanja :-), zveniš, kot da hrepeniš točno po tem...
    Pozabila pa sem na Zoe Barnes, ki je za moje pojme tudi zelo zanimiva pisateljica ... Ja, tudi jaz kdaj pogoltnem kakšno žensko buklo :-) ... Čeprav trenutno ne berem sploh in se mi zdi, da sem vse najboljše itak že prebrala, nekatere tudi večkrat (Zadie, tako kot majcha :-))...

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja, po tem hrepenim, hehe. Hvala. :D

    OdgovoriIzbriši
  10. "Mostovi" se me v knjižni obliki niso prijeli, film sem pa ugasnila ... kaj čem, tko je bilo. Al je bil tak dan, al mi res ni sedlo, še danes ne vem, ker me nima ponovit vaje.
    Sicer sem se pa "zataknila" na tvoji marmeladi, oziroma na kozarčku zanjo. Teli kozarci so dbestični in jih ne najdem nikjer več ... če si jih kje videla v zadnjem času, te lepo lepo lepo prosim, da mi poveš kje.
    Drgač je pa zame "češplova" marmelada nekaj najboljšega od marmelad oziroma džemov. Če dobiš še taprave bosanske češplje, si pa sploh na konju. Naši dve (češpljeva in marelična) sta že 3 tedne pridno pospravljeni v kleti in čakata na prvo odprtje :)

    OdgovoriIzbriši
  11. M: Ja, ja, zdej boš rekla, da nisi čisto nič sentiš, dej, dej.

    :D

    OdgovoriIzbriši
  12. Teeeeeega pa jest nisem rekla :D seveda sem sentiš, sam tale mi pač ni potegnil. pika. konec. :)
    Kva je zdej s temi kozarci? ;)

    OdgovoriIzbriši
  13. M: LOL ...

    Ja, kozarci ... Jaz sem moje kupila ene par sezon preden sem sploh naredila prvo marmelado samo zato, ker so mi bli totalno kulski. Moj mož se je samo smejal kot vedno, ko mene primejo lude ideje.

    Tako da v bistvu ne vem, če jih še kje prodajajo, ker sem medtem začela zbirat kozarce od drugih reči ... mislim reciklirat in nisem več iskala teh. Uglavnem, da skrajšam ... Če jih kdaj kje vidim, jih kupim in ti jih posredujem, hehe.

    OdgovoriIzbriši
  14. v merkurju so jih ponavadi imeli, ampak letos res nisem bla nikol tam

    OdgovoriIzbriši
  15. http://www.stenko.si/Kozarci_za_vlaganje.aspx

    Imajo več različnih vrst, tudi štirioglate.

    S.

    OdgovoriIzbriši