sreda, 21. julij 2010

S knjigo na bus


Pričel se je projekt Proga 10: Knjiga. Gre za to, da si lahko na triindvajsetih postajališčih mestnega prometa v Ljubljani izposodite knjige, ki so izobešene na postajališčih, jih preberete ali pa samo prelistate in nato vrnete na eno od izbranih postajališč. Knjige pa lahko tudi podarite. Na triindvajsetih postajališčih so nameščeni posebni žepki, kamor vržete knjigo, knjigo nato opremijo s kartonastimi ročaji, jo obesijo na kljukico in tako postane dostopna mimoidočim Ljubljančanom.


Meni se zdi to krasna ideja. Spomnim se, kako sem pred mnogimi leti (hm ... petnajstimi), ko sem prvič obiskala London, bila presenečena, koliko ljudi tam bere na avtobusih in podzemnih vlakih, in želela sem si, da bi tudi pri nas kultura branja prišla na ta nivo, da bi knjigo lahko kupili v trgovini s prehrano, jo prebrali, odložili na kakem javnem mestu in knjiga bi krožila med ljudmi. Taka je bila tedaj praksa v mondenem Londonu. V Sloveniji smo še pred petnajstimi leti knjige gledali s strahospoštovanjem, jih ovijali v zlate platnice in zlagali na domače knjižne police, kjer se jih ni nihče več dotaknil.

Stvari so se spremenile na bolje. Danes lahko kjigo dejansko kupimo kjerkoli in to za male dnarce, kar posledično pomeni, da so knjige dostopnejše in ljudje tudi pri nas berejo na vlaku, avtobusu ali v parku, pri tem pa jih ni več strah, da bi knjigo umazali, poškodovali ali malce strgali. To je to.

Kljukice na postajališču pod mojim blokom so bile danes prazne, kar pomeni, da knjige krožijo.


In ker mi je projekt resnično zelo zelo všeč, sem podarila eno svojih knjig, tako da sem jo vrgla v za to namenjen žepek. Srečno pot, knjigica.

14 komentarjev:

  1. O, res dober projekt!

    Sama sicer ne morem brati med vožnjo, predvsem pa na busih, ker je preveč glasno in kjer je itak premalo časa - ravno odpreš, potem pa vedno znova bereš en in isti stavek, da ne zgrešiš postaje, kjer moraš dol. :)

    Ideja pa mi je zelo všeč - mogoče tudi sama kakšno vržem not'! :)

    OdgovoriIzbriši
  2. doma imamo knjig, ki so za tak projekt idealne...razmišljam, da jih nekaj naložim v tank torbo, pa vam(ljubljančanom) jih doniram :) nekaj jih bo šlo pa tule v bukvarno..

    OdgovoriIzbriši
  3. @Škorčica: Na žalost lahko traja vožnja po mali Ljubljani v jutranji konici tudi eno uro. In takrat kaka knjigica pride prav.

    @M&M: To bi bila pa lepa gesta. Ljubljančani bi ti bili hvaležni. :D

    OdgovoriIzbriši
  4. meni pa tole ni preveč posrečena pogruntavščina. na svoji poti v in iz službe hodim mimo ene teh postaj in so že nekaj časa tam samo prazne kljuke. kakršnekoli knjige so že tam visele, jih ni nihče prinesel nazaj. saj to lahko marsikaj pove, samo ne vem če je res poanta projekta v tem, da knjigo odneseš in je nikoli več ne vrneš. nekdo ni zadeve dobro premislil, predno je pobral tistih petnajst jurjev (nekje sem brala, da so toliko dobili iz sredstev prestolnice knjige).

    @škorčica: koncentracija, to je magična sestavina branja na sredstvih javnega prevoza. največ knjig sem v zadnjih 8 letih prebrala prav na vlaku. na avtobusu ne berem, ker se po lj. vozim redko oz. na bolj kratkih relacijah.
    Uršula

    OdgovoriIzbriši
  5. Sandra: ja, na žalost predobro poznam cijazenje z busi, ampak problem je ravno koncentracija, ki jo je omenila Uršula, samo, da jaz rabim res mir, da se zares spravim knjigo brat - se mi nekako zdi, da ne morem knjige kar tako mimogrede brati - vsaj dobrih ne - to mi je tako "sveto".

    No, vlaki so že boljša stvar, tam je več miru, bolj "romantično" :), pa še budilko si lahko naštimaš, da te "zbudi", ko je treba dol :)

    Pa še en problem je: sem velika opazovalka :) in zelo rada gledam skozi okna. :) Ni kaj, tako je, je pa toliko lepše opazovati ljudi, ki berejo na busih itd, se mi zdi lepo - zato tudi podpiram to. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Uršula: Na naši postaji sta bili še včeraj dve, danes nobene, ne vem, kako bo v prihodnje. Če jih res ne bo nihče vrnil, potem tak projekt ni dosegel svojega namena. Samo ne bi rekla, da projekt ni premišljen, prej da smo ljudje v prestolnici precej nevzgojeni.

    OdgovoriIzbriši
  7. @škorčica: romantično? mir? s kakimi vlaki se pa ti to voziš?!?!
    uršula

    OdgovoriIzbriši
  8. @sandra: ravno to je - snovalci projekta niso vzeli v zakup značilnosti ciljne publike ; /
    Uršula

    OdgovoriIzbriši
  9. Hja, sej se bo kmalu izkazalo, kaj je na stvari. Če ne drugega so tovrstne akcije eno od zrcal družbe.

    OdgovoriIzbriši
  10. Uršula: :) - skorajda nič se ne vozim z njimi - zato pa so mi romantični! :))

    OdgovoriIzbriši
  11. Zamisel je že dobra, a tudi stara, poznana od drugod. Tam, kjer je delež ljudi, ki v lokalih in javnih prevoznih sredstvih berejo knjige, veliko večji kot pri nas. Morda tak sistem kje celo deluje na dolgi rok. Pojma nimam, zakaj tu traja samo tri mesece in samo na eni progi LPP. No, mislim si že nekaj podobnega, kar je omenjeno zgoraj, a dokazati tega ne morem. :-)

    Dejstvo je, da se ogromno, veliko preveč stvari dela tako po marketinško: nekaj si zamisliš, nekje je denar za to (ali v obratnem vrstnem redu), zadevo se izpelje in čez nekaj mesecev pozabi nanjo. Življenje gre naprej, išče se nove malhe denarja in pripravlja nove "projekte". Vsi ozaveščajo in osveščajo. Od kampanje do projekta in nazaj ter tako v neskončnost.

    Zakaj je zmanjkalo knjig? Najbrž jih je v obtoku premalo. Morda jih jemljejo ljudje, ki se jim najprej to zdi fino, potem se jim pa knjiga vleče in jo doma valjajo na polici. Lahko da jo kar zadržijo - kot Zurnal24 in druge brezplačnike, ki jih je povsod cel kup. Zanje te nabrane stvari pač nimajo cene in nimajo vrednosti.

    LP, Bimbo (oprosti, ne ljubi se mi guncati afen s temi profili).

    OdgovoriIzbriši
  12. Bimbo! Kako sem te vesela!

    Ja, počasi se bliža september, ko naj bi bilo te akcije konec in tudi na moji postaji ni niti ene knjige več že dolgo, kar daje misliti.

    Verjetno imata prav ti in Uršula, ki pravita, da je šlo predvsem za zaslužek. In knjig je najbrž tudi premalo, ljudje pa precej brezbrižni.

    Škoda.

    OdgovoriIzbriši
  13. Sandra, hvala (tu nastopi zardevajoči smejko). Zadnje čase sem veliko bolj bral, kot pisal. Ta tema s knjigami, ki je še bolj modna zaradi ene posrane larpurlartistične politikantske kampanje, iz katere se napaja krdelo klientov in le peščica dolgoročno koristnih zadev, me kar jezi.

    Na primer tudi nek brezplačnik, ki je spraševal (bolj pozival), naj bodo poleti knjižnice odprte tudi za konec tedna in bolj pozno zvečer. Bedno. Knjižnica ni nakupovalno zabavišče. Kdor knjigo rabi in želi, jo zna najti tudi v običajnih urah, ostali pa naj se pasejo v BTC in knjige kupujejo. Ko je prišel vročinski val, pa nisem zasledil, da bi kdo ljudi napotil v knjižnice oz. čitalnice.

    LP, Bimbo :-)

    OdgovoriIzbriši
  14. Hehe, vidim, da sem res en naivni optimist, ker sem mislila, da bodo knjige krožile in služile svojemu namenu. Najbrž kar drži, da je bilo vse skupaj postavljeno izključno z namenom, da nekdo zbaše solde v žep.

    Več sreče prihodnjič. :D

    OdgovoriIzbriši