sreda, 14. julij 2010

Jagodna marmelada


Letos sem skoraj zamudila sezono jagod. Ravno prav smo se vrnili z dopusta, da sem ujela še zadnje letošnje jagode. Nastala je marmelada. Nadejam se še marelične, slivove in figove.


Za 5 manjših kozarcev zadostuje dober 1 kg sadja, ki ga očistite, razkosate in date kuhati s približno 0,5 kg sladkorja ter vrečko želina. Ko zavre, kuhate še kakih pet minut in marmelado prelijete v sterilizirane (še tople) kozarce. Močno zatisnete, pokrijete s kuhinjsko krpo in pustite, da se marmelada počasi hladi. Hranite v hladnem prostoru.

24 komentarjev:

  1. sandrica, tale recept je bil pa malo razočaranje :( od takšne kuharice sem čist navdušeno pričakovala kakšen super twist v marmeladi...pa nic :(
    čakam marelično s twistom :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Čaki, čaki malo. LOL Moja malenkost je zgolj povprečna slovenska kuharica (dejstvo št. 1). Super twista ne bo, se iskreno opravičujem, hehe (dejstvo št. 2) in marmelado delam po tem receptu že tretje leto in je odlična (dejstvo št. 3).

    Evo, moja povprečnost je razkrita. LOL

    OdgovoriIzbriši
  3. Hmmmm, marmelade so res zakon! Še posebej doma narejene!!! Ampak domače figove pa še nisem jedla. Ko jo boš naredila, pa le povej kako... ;-)

    (madonca, pa sem spet lačna!) :-)

    OdgovoriIzbriši
  4. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  5. Vidiš, to je pa ena izmed tistih stvari ,ki se jo še nikoli nisem lotila. Je pa tako, da imam najrajši malinovo. Moja soseda naredi tako odlično breskovo, da sploh ne jem več marelične, tudi kadar nam zmanjka dobrodelnih domačih:), kupim breskovo. Hmmm, a je prav breskvino al breskovo?

    OdgovoriIzbriši
  6. Mmm, super zgleda. So mi všeč koščki sadja v marmeladi.
    Domače so pa tako vedno bolj okusne od kupljenih.

    OdgovoriIzbriši
  7. @Techka: Ma jaz naredim vse po istem kopitu. So mi pa še posebej pri srcu mešanice jagod in malin in pa sliv in fig.

    @Tina, vidiš, breskova, nato pa nisem pomislila.

    Ej, a veš da sem tudi jaz prej razmišljala, zakaj se reče npr. figova marmelada, če sta pa obe besedi ženskega spola. Po tej logiki bi moralo biti figina marmelada (in breskvina marmelada). Pa je prav figova/breskova marmelada. Hm ...

    Morda se javi K, ki je bolje jezikovno podkovana. Alcessa je šla itak na počitnice, če ne bi gotovo takoj podala razlago. :D

    @Sonja: Ja, jaz imam tudi zelo rada cele kose v marmeladi. Otroci pa niti ne. Žal.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ni mi kaj dosti za marmelade, ampak gledala bi jih pa kar naprej, tako lepo je.

    Da ne omenjam, da imam že dolgo namen kakšno narediti! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. sandra, ne dajaj se v nič :) z marmelado smo se pa samo šalili :)
    men je sicer škoda doma delat marmelade, sploh kako jagodno, ker mi je škoda sadja, k ga poglodam prec :) kupujem jih pa v leclercu, tiste njihove francoske Nos regions ont du talent... in so fantastične, res, tko k mora bit marmelada

    OdgovoriIzbriši
  10. @Škorčica: Anede so lepe, ko se takole želatinasto razlezejo po kruhu.

    @Katarina: ... aja ... LOL

    OdgovoriIzbriši
  11. Reševanje jezikovnih zagat. Do pred kratkim je bila to tudi moja dilema. Zdaj pa vem. Jagodova in figova marmelada je zaradi tega, ker gre za vrsto in ne svojino. Moja bo pa marelična:) Upam, da užitna.

    OdgovoriIzbriši
  12. martita, hvala!!! Ok, se pravi, da ko gre za svojino, se ujema s samostalnikom (Jakova torba), če gre pa za vrsto, pa ... kako bi to definirali? Po eni od sklanjatev sklepam.

    Ampak zakaj je pa vseeno jagodna in marelična in ne jagodova in mareličeva ali kaj podobnega. Mal te matram, vem. Ampak vidim, da razturaš.

    OdgovoriIzbriši
  13. Aja, ne, buča. Jagodina (svojina), jagodna (vrsta). ampak še vedno me matra po kakem zgledu tvoriš vrstne pridevnike.

    Učiteljica martita, prosim. :D

    OdgovoriIzbriši
  14. Jaz sem čist zmedena, kako je zdej prav? Sem šla na original marmelado pogledat kaj piše in v hladilniku našla tole:)))

    http://picasaweb.google.com/smuc.tina/TinaSurfaZaVas#5493765081418993378

    Aja, na marmeladi pa piše džem iz breskev. LOL

    OdgovoriIzbriši
  15. Tina, jaz bi se tudi tako hladila, če bi imela dovolj velik hladilnik :)))))

    OdgovoriIzbriši
  16. @Sonja: še zdaj se smejim, punce sta namreč na počitnicah!
    Tole so konjički iz neke plastike, ki speminjajo barvo glede na temperaturo. Pozimi sta jih pa skos na radiator nosile.

    OdgovoriIzbriši
  17. Mi smo imeli tako Barbiko (no, verjetno jo še vedno kje imamo), ki je spreminjala barvo las in dobivala tatuje.. pa se je šla dečva kopat in je menjala hladno in toplo vodo samo zato, da je videla spremembo :))

    OdgovoriIzbriši
  18. Ja, se strinjam, da je to zapleteno, ker se itak pojavlja na milijone različnih oblik, pa po mojem si tudi slovenisti niso enotni. Jagodova marmelada – gre za vrsto. Jagodina bi bilo v primeru, da je Jagoda ime ali pa npr. jagodini listi etc. Podobno kot je npr. črn maček (črne barve)in rjavi medved (vrsta medveda). Evo, do tu seže moje znanje ...

    OdgovoriIzbriši
  19. OK, sem že hotla popravit moj naslov v ''jagodova marmelada'', pa sem našla tole v SSKJ-ju: jagodova marmelada (če sem utipkala jagoda) kot tudi jagodna marmelada in marelična marmelada (če sem utipkala marmelada). Zdaj pa vedi. Smatram, da je oboje prav.

    Hvala, martita. :D

    Enega lupčka K.

    OdgovoriIzbriši
  20. Pr nas pa je na vrsti marelična.

    OdgovoriIzbriši
  21. A da je že čas tudi za marelično? No, potem grem pa na trg. :D

    OdgovoriIzbriši
  22. Mmm take čudovite barve je. Tudi jaz sem jo letos delala (jagodno) pa sem dodala še malo vanilije in je super. Poskusila pa sem tudi jagodno-bananino (jagod je bilo bolj malo pa sem še eno banano vrgla zraven) in ti povem, da je prav super. Malo drugačno ampak na kruhku prav fino. :)

    lp.ana

    OdgovoriIzbriši
  23. Ana: Super se sliši. Marmelade so itak zakon. :D

    OdgovoriIzbriši