četrtek, 20. maj 2010

Mariza v Križankah

Včeraj je bil res poseben dan. Že zjutraj so me na poti v center presenetili protestniki, ki so so že od zgodnjih jutranjih ur potikali naokrog s piščalkami v ustih in zahtevali svoj luksuz. Tako da sva se z Jašem raje ognila strogemu centru. Še dobro, če pomislim, kaj so naredili parlamentu.

Popoldan se je začelo bolj obetavno, saj smo se udeležili zaključne zabave Mančinega tečaja plavanja. Uživali smo vsi.

Zvečer pa ... vrhunec včerajšnjega dne. S prijateljico sva imeli dve karti za Marizo. Križanke so bile nabito polne. Pričakovanje veliko. In diva je upravičila vsako črko v svojem imenu. Koncert je bil fantastičen. Jaz nimam dovolj bogatega besednega zaklada, da bi to opisala. To žensko moraš preprosto doživeti. Koncert je trajal do polnoči, v tem času nam je postregla s svojimi največjimi hiti, priredbami, poezijo, humorjem, ritmi Afrike z nove plošče in ... kar se mi je najbolj vtisnilo v spomin, postregla nam je s fadom, kot so ga peli nekoč v najstarejši lizbonski četrti, v mali taverni njenih staršev. Snela si je slušalke iz ušes, oddala mikrofon, dvignila nogo na stol, ki so ji ga prinesli čisto na rob odra, in z dvema gospodoma kitaristoma (eden od njiju je igral tradicionalno gitarrado) v akustični izvedbi zapela pravi stari lizbonski fado. Ko je končala, je požela tak aplavz, da ga Križanke še niso slišale. Skratka ... kaj naj rečem. Čarobno. Nepozabno. Mariza.

PS: Slikic žal ni, ker so glasbeniki lepo prosili, naj ne slikamo in snemamo in vse kar je še podobnega, da bo vzdušje na koncertu tako čarobno, kot je bilo včasih, ko se je fado pel v krčmah v ozkih ulicah Lizbone.

17 komentarjev:

  1. Ohjoj, le zakaj nisem šla???? Pa magari sama!!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. akvarij: Ni kaj, bo treba v Lizbono. Grem za sopotnico. LOL

    OdgovoriIzbriši
  3. Tudi sama seb bila v Križankah včeraj. In, kljub kar nekaj koncertom, je bil to najbolj čaroben, najlepši, najbolj ganljiv koncert v mojem življenju. Glas, ki seže v dušo, glas, ki prodira globje kot ... karkoli. Pri vsaj treh pesmih sem jokala kot dež, čeprav nisem razumela niti besede. prve solze so po licu stekle na tale komad http://www.youtube.com/watch?v=0cKv6EHNOTk , ko sem se tudi jaz vprašala o moji usodi, ko sem se počutila popolnoma nemočno v vrtincu življenja. In potem je marsikatera nota spustila mojo solzo, prenekateri ritem pa je napolnil moje srce s srečo, radostjo in energijo in čez lice se je potegnil tak velik nasmeh iz srca. Takih aplavzov tudi jaz še nisem slišala v križankah, kot tudi ne takega koketiranja, dialoga s publiko. Mariza je dajala vseskozi tak občutek, da bi se lahko po končanem koncertu vsedli ob Ljubljanico in poklepetali ob kozarčku vina. Čudovita je.
    Jz bi tud šla v Lizbono. Se lahko priključim? Bom pridna, obljubim :)

    OdgovoriIzbriši
  4. rozica: Hm, hm, tudi jaz sem jokala, če te kaj potolaži. Samo bolj na skrivaj. Keeping up appearances, pa to. LOL

    Drugače smo se po koncertu z Marizo dobili v Makalonci, a ne veš. (šala)

    Mislim, da bo treba izvest en sindikalni izlet blogerk v Lizbono, kdor je za, naj dvigne prst. (držim prst)

    OdgovoriIzbriši
  5. (prst)

    kamorkoli na portualsko! <3
    takle čas čez 3 tedne bom že tam!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Katarina: You lucky girl!

    Če ne boš začela pisati bloga z objavami s Portugalske, bom hudo jezna. In ostali bralci tambein.

    OdgovoriIzbriši
  7. O, "saudade"!
    Jaz bom tudi šla na Portugalsko, ko bom velika! :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Škorčica: Jaz pa ko bom velika in bogata. Ker velika sem že, hehe.

    OdgovoriIzbriši
  9. sandra: jst sem voayerka in ne pisateljica :)
    morebitne objave fotk se bodo zgodile na FB...če se bodo zgodile sploh...in če se bom spomnila fotkat (kar je moj največji problem...iz lanskih 3 tednov finske imam 10 slik vsega skupi)

    OdgovoriIzbriši
  10. Jaz sem pa čist pozabla na Križanke letos, morm pobrskat, če je še sploh kej zame ostal. Aja na Portugalsko pa komot, se da tud surfat:))))

    OdgovoriIzbriši
  11. p.s. v planu je samo severni konec, lizbona bo tokrat ostala nedotaknjena ;)

    OdgovoriIzbriši
  12. Katarina: 10 slik? Jaomene ... :D

    Tina: Tudi surferke so vabljene, hehe. Jaz že iščem cheap flights.

    OdgovoriIzbriši
  13. sandra...ja... in to narejene s telefonom ker mojega ganz novega superduper fotiča nisem mela sabo...pozabla v avtu na letališču :(

    OdgovoriIzbriši
  14. Katarina: Ti si pravi svetovni popotnik. LOL

    OdgovoriIzbriši
  15. Tud moj prst gor!

    Hja, mislim, da bi se v Makalonci razvila ena taka čudovita debata, polna smeha... Bomo pa v Lizboni šli na kak kozarček. Mislim, da bo "Marička" za.

    Katarina, srečno pot!

    OdgovoriIzbriši