torek, 11. maj 2010

Nas je kaj v hlačah?


Odrasli ljudje moramo imeti mnenje o marsikateri pereči tematiki. Denimo o arbitraži za mejo, o gradnji džamije, o Jošku Jorasu, o talentih, o gospodarskem kolapsu v Grčiji, o istospolnih zvezah, o nasilju v družini ipd. In to mnenje si največkrat upamo povedati naglas. Tudi sredi ceste, če je treba. Vedno se najdejo taki, ki nam prikimavajo, in taki, ki nam žugajo s prstom. In prav je tako.

Toda o eni temi, ki zadnje čase zelo buri duhove svetovne javnosti, pa pogrešam nekoliko bolj poglobljeno razpravo in obsodbo, t.j. o zlorabah v RKC. Tu pa tam pricurlja kaka nova vest v javnost, nameni se ji minuta ali dve na televiziji, naslednji dan se vest pojavi tudi v časopisju in nato zadeva zopet potone v kvazi pozabo, dokler se nova žrtev ne opogumi in s svojo strahotno zgodbo ponovno pritege pozornost javnosti. Zgodi se pa malo oziroma nič. Uplivni možje znotraj RKC zelo radi po svoje imenujejo zlorabe mladoletnikov; pravijo jim bežne avanture, spodrsljaji ipd. RKC skriva imena in podrobnosti o tistih, ki bi morali za svoja dejanja odgovarjati pred zakonom.

V tem zapisu ne mislim polemizirati o tem, zakaj se stvar tako dolgo vleče, zakaj nikogar ne obsodijo, zakaj nihče ne odgovarja, zakaj papež ne odstopi iz objektivne krivde (kot je nekoč predlagala kolegica alcessa), zakaj so zakoni napisani tako, da dovoljujejo skrivanje odgovornih, in še bi lahko naštevala. Ne bom pisala o tem, ker odgovorov na ta vprašanja ne poznam in jih verjetno ne bi našli.

Si bom pa zato drznila vprašati verujoče, pripadnike RKC, kake občutke gojijo do svoje Cerkve po vsem, kar je prišlo na dan. Ste morda kdaj pomislili, da bi iz protesta zapustili to institucijo? Bi se bili pripravljeni izpisati iz RKC, če za vse naštete zločine ne bo nihče odgovarjal? Ali na kakršenkoli način dajete vedeti vodilnim v tej ustanovi, da ostro nasprotujete takemu početju in ga obsojate? To je namreč ustanova, katero dokaj redno obiskujete, ji prepuščate svoje otroke, ji namenjate del svojih prihodkov, verjamete v ideale, o katerih uči. Ji slepo zaupate ali dopuščate, da je zmotljiva? In če je zmotljiva, ji brezpogojno odpuščate ali želite, da za to nekdo odgovarja?

Jaz z RKC nimam ničesar pa vendar sem zgrožena nad tem, kar se je dogajalo, se dogaja in se najbrž še bo dogajalo znotraj nje. Žrtve njenega nasilja so rimokatoliki. Zame so to predvsem državljani in kot njihova (evropska) sodržavljanka in kot človek, sem besna nad to ustanovo, ki zlorablja ljudi kot sem jaz, tako nizko ceni človeško dostojanstvo in vse pravne norme, ter izkorišča molčečnost svojih podanikov. Želela bi, da se ljudstvo, predvsem pa rimokatoliki, poenotijo v zahtevi, da RKC preda umazane zločince in da ti odgovarjajo za svoja dejanja pred zakonom. Temu je treba narediti konec, za kaj takega pa je treba imeti tudi izdelano mnenje in trdno stališče.

Ko gredo otroci k verouku, vem, da so na varnem, pove marsikateri starš. Upam, da imajo prav.

PS: Nekaj dni nazaj je alcessa napisala zelo dobro objavo na temo zlorab s strani rimokatoliških duhovnikov. Vredna branja.

28 komentarjev:

  1. Verniki so ovce. Oni nimajo mnenja o zlorabah. Se slepijo. Sama sem totalen ateist, nič nimam z RKC, vse skupaj se mi gabi, še najbolj pa cerkvene poroke in krst otroka. Kaj imaš od tega, da te poroči pedofil? Anja

    OdgovoriIzbriši
  2. Sandra, vmes sem ugotovila, da vsaj v Nemčiji obstaja vsaj eno laicistično (necerkveno) združenje vernih, ki čedalje bolj jasno izraža svoje mnenje in ki zahtevajo, da se cerkev modernizira. Njihov uspeh je seveda odvisen od tega, kdo jih bo poslušal, saj tudi v cerkvi obstajata levica (modernizatorji) in desnica (tradicionalizatorji)...

    Drugo mesto, kjer pride do izmenjave mnenj, so politični talkshowi, ki pa so le delno uspešni, po mojem mnenju. Predstavniki cerkve blebetajo, dokler ne poteče čas, žrtve sicer poslušajo in jim namenijo kakšno sočutno, to pa je tudi vse. Cerkvene institucije za pomoč žrtvam so ravno tako neučinkovite (večinoma), kot je bilo od njih za pričakovati. In če že kdaj na takšnem TV-šovu povabijo katerega od modernejših škofov, ki vso to sočutno govoričenje obvlada malce bolje od svojih lesenih kolegov, pa ga ta pobiksa, ko homoseksualnim gostom in lezbični, zelo priljubljeni voditeljici talkshowa lepo razloži, da je homoseksualnost strašen greh in da bog takih ljudi ne mara.

    Anja, večina vernikov je v cerkvi najbrž ravno zato, da smejo biti nekomu podložni. Vendar pa se katoliška vera brez članstva v cerkvi čedalje bolj razširja kot moderen pojav... Najbrž torej obstaja vsaj nekaj ovčk, ki jim gre v prvi vrsti za vero in ki mogoče nikoli niso verjeli, da okrancljani arogantni desci tik pod vrhom institucije razglašujejo kar koli podobnega pravi veri.

    OdgovoriIzbriši
  3. Anja, alcessa: Svaka čast tistim, ki si upajo misliti izven okvirjev, ki imajo radi božje kraljestvo in Jezusove nauke, hkrati pa nasprotujejo oz. se distancirajo od same institucije (tj RKC). Vendar pa v Sloveniji tega ni (če ima kdo drugačno informacijo, naj javi). In mene bega to, da po eni strani verniki glasno razglašajo, da jim gre za vero in nič drugega, potem pa v trumah rinejo v Cerkev, so njeni aktivni člani itd. To je kontradiktorno za moje pojme. Če nekdo trdi, da mu gre v prvi vrsti za vero in da Cerkev kot taka marsikdaj ni v skladju z njihovo osebno vero, zakaj potem tega jasno in glasno ne povedo tudi tako, da se od Cerkve distancirajo. Zdaj je situacija taka, da ima Cerkev veliko masla na glavi - milo rečeno. To kliče po jasnem izražanju gneva. Morda tudi z izstopom iz nje. Če je osebna vera res močna in nima veliko opraviti s samo RKC, potem ne bo velike zadrege.

    OdgovoriIzbriši
  4. Meni se zdi, da ljudje enostavno nimajo izoblikovanih teh mnenj, ali pa jim je vseeno. Ponavadi je tako - vsaj dokler se ne zgodi njim samim. Potem jih pa začne zanimati...
    Ampak, ker sama nisem pripadnica RKC, ne vem, kaj sploh to pomeni - izstopiti in RKC-ja.
    Kako se to sploh lahko stori?
    Ker ovčica postane otrok, ko ga krstijo. Kaj pa potem?

    OdgovoriIzbriši
  5. Nika, kolikor vem, lahko zahtevaš izpis iz cerkvenih knjig in registrov. Uradni izpis.

    OdgovoriIzbriši
  6. ampak mislim, da je v izpis potrebno vložiti veliko časa in živcev, ker temu niso preveč naklonjeni.

    super zapis, več vernikov bi ga moralo prebrati, ker odpira (vsaj meni je) neke nove poglede.

    OdgovoriIzbriši
  7. V Nemčiji izstop pomeni tudi, da nehaš plačevati cerkveni davek, od katerega delno živijo. Izpis sem opravila na matičnem uradu.

    Dogaja pa se še eno veliko hinavstvo: vsi vemo, da so zgodbe planile na dan zato, ker je bilo precejšnje število žrtev pripravljeno govoriti o njih, in bolj so se pojavljali v medijih, več se jih je odprlo. To pa še ni vse: cerkev se je odločila, da bo za tiste, ki bi se z njo želeli pogovarjati o tem, uvedla posebne telefonske linije. V Berlinu se jih je javilo toliko, da so bili sodelavci "vroče" telefonske linije v zelo kratkem času preobremenjeni.

    Kdor misli, da je čisto običajen populizem in napad na cerkev, da se zdaj toliko govori o tej temi, naj premisli trikrat. Naj si živo predstavlja svojega lastnega otroka, kako mu družinsko ljubljeni duhovnik med spovedjo v skritem kotičku cerkve s prsti prodira v hlačke in še dlje, hkrati pa mu govori, da je vse to božja volja. Če sploh kaj reče. Do pred kratkim takega otroka ne bi poslušal skoraj nihče, če bi poskusil komu razložiti, kaj se mu je zgodilo. Če bi sploh poskusil. Če ne bi bil namesto prepričan, da je sodeloval ali pa je sam kriv zato. Kolektivno zbiranje poguma, ki ga masovno pojavljanje zgodb v medijih povzroča, je v resnici najboljše, kar se cerkvi in žrtvam sploh lahko zgodi. Žrtve niso krive, da do sedaj ni bilo okoliščin za pravično obravnavanje njihovih grozljivih zgodb. Kriva je cerkev. Kdor pravi, da gre za napad na cerkev, naj si, še enkrat ponavljam, živo predstavlja prodor predstavnika cerkve v intimne predele svojega otroka plus moralno vlogo, ki bi jo cerkev rada imela. Ne vem, kaj naj si mislim o starših, ki jih to ne pretrese.

    Druga stvar je trditev, da je pedofilija razširjena v celotnem prebivalstvu. Če se torej strinjamo, da je 1 % (številko sem si izmislila) ljudi pedofilov in narediva abecedni vrstni red poklicev, bi morali reči, da 1 % arheologov, bobnarjev, cestarjev, delavcev...očetov, ... trenerjev, učiteljev, voznikov, zobozdravnikov, župnikov spolno napada otroke. Sveta preproščina, kaj pa dejstvo, da imajo nekateri poklici veliko več veliko lažjega dostopa do velikega števila otrok, kot pa drugi? Kaj pa dejstvo, da večina teh poklicev otrok ne vzgaja, jim ne predstavlja visoke moralne instance in do njih nima duhovnega dostopa?

    Bljek.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja, to je še ena hecna trditev, ki jo marsikdo očita širši javnosti, namreč, da gre za napad na Cerkev, da je laični javnosti v interesu zgolj to, da Cerkev izplača odpustke žrtvam, s čimer bi se zelo verjetno močno finančno olajšala ipd. To preprosto ni res.

    Fizične (tudi spolne) in psihične zlorabe so kazniva dejanja. Če gre za mladoletnike, govorimo o pedofiliji. Zločince te vrste vsi preziramo, zakaj bi bili RKC-jevci kaka izjema. In na žalost so izjema v tem smislu, da jim nikakor ne moreš stopiti na prste. To je država znotraj države, vsi smo enakopravni, samo eni bolj kot drugi. Tega preprosto ne bi smeli dovoliti! Ker to dovoljujejo trenutni zakoni, potem naj se jih spremeni. Cerkev ne sme biti edina, ki sme raziskovati ozadja teh dejanj.

    In tudi jaz ne morem mimo žive slike duhovnika, ki vtika prste in ude v mladoletno osebo, otroka, ki morda doma še cuza prst in ne upa povedati, kaj je župnik tistega dne z njim počel. Ali nekateri odgovorni odrasli res lahko zamahnejo z roko ob vsem , kar prihaja na dan, čeravno ni prizadet njihov otrok?

    OdgovoriIzbriši
  9. "Napad na Cerkev, napad na vrednote, napad na lik in delo, napad in načrtna diskvalifikacija politika ali stranke, načrtno rušenje ugleda..."
    To so floskule mešetarjev, prevarantov, tatov, pokvarjencev, kverulantov in podobne zalege. Res je tudi najbolj poštenim možno marsikaj podtakniti, a je težko. Najglasnejšim pa niti podtakniti ni treba, le razkriti.

    Alcessa je zelo dobro opozorila na tisto skupino prizadetih, ki so sicer bolj malo omenjani: starši zlorabljenih otrok. Pa saj ti mora počiti srce, če se zaveš, da si svojega lastnega otroka opogumljal, ko si ga nevednež z zaupanjem izročal v kremplje pošasti!

    OdgovoriIzbriši
  10. Bimbo: Najboljša obramba je napad. Trenutno Cerkev počne prav to in vse bolj se zdi, da bo pri tem tudi ostalo. Kar ne morem verjet.

    OdgovoriIzbriši
  11. Sandra, še dve stvari sem vmes ugotovila... Obstajajo bivši duhovniki, ki izvajajo verske obrede izven cerkve, na primer poroko za vernike, ki najprej gredo na matični urad, potem pa imajo takšen verski poročni obred. To še ni vse: obstajajo katoliške duhovnice, ki izvajajo zakramente, ravno tako izven cerkve. Posvetili so jih škofi, ki so mnenja, da smejo biti tudi ženske duhovnice - preden so morali zaradi tega zapustiti svoj položaj.

    Predvidevam, da gre za manjšine, namenjene ljudem, ki se zavedajo, da je cerkveni fevdalizem neskladen z moderno podobo svobodnega človeka.

    OdgovoriIzbriši
  12. Alcessa: jaz mislim, da tukaj ne gre v prvi vrsti za pedofilijo, ampak bolj za spolno neizzivetost - ki jo zal najveckrat izzivljajo nad otroki, ker so ti najbolj nemocni. Duhovniki RKC so namrec posebna skupina moskih, ki so zaprisezeni celibatu. Ali kdo ve, ali RKC opravlja psiholosko testiranje bodocih duhovnikov, s katerim bi opredelila, ali so to stabilne osebnosti, ki lahko "prezivijo" v celibatu? Ali med svojim duhovniskim izobrazevanjem in solanjem dobijo kaksna navodila, kako sproscati akumulirano spolno energijo?
    Mislim, da je ta prisiljeni celibat popolnoma nesmiselen, ker generira celo ceto spolnih izprijencev in upam, da ba bodo cimprej ukinili. To, da se oseba zavedno odloci za celibat, zahteva zelo mocno osebnost in mislim da so v danasnji druzbi taksne osebnosti zelo redke.

    Sandra in vsi ki razumete italijansko - oglejte si ta posnetek:
    http://www.youtube.com/watch?v=8PBuBxZlXQM

    OdgovoriIzbriši
  13. alcessa: Nemško sicer ne razumem, ampak ti verjamem na besedo, he, he. Zanimivo, kako določene prkrške zelo hitro odkrije in sankcionira tudi RKC.

    OdgovoriIzbriši
  14. bRuLa: v to sicer tudi sama verjamem, vendar sem zgoraj omenjala samo najbolj prisoten kliše, ki ga ljudje uporabljajo v obrambo cerkve: da je delež pedofilov enak vsepovsod in je cerkev samo bolj medijsko izpostavljena. Moja znanka, ki je tudi zaposlena v cerkvi, pravi, da preverjanj ni in da se bodoči duhovniki za celibat res odločijo premladi in premalo izkušeni, od tod težave. Vendar pa najbrž že imajo kriterije za sprejem, ker so v zvezi s škofom Mixo (ki ga je papež te dni odstopil) pisali, da je pod njegovim vplivom v ta poklic lahko vstopilo veliko mladih moških, ki so bili drugje označeni za neprimerne...

    OdgovoriIzbriši
  15. bRuLa: '' ... tukaj ne gre v prvi vrsti za pedofilijo, ampak bolj za spolno neizzivetost''. Teja, reci, da se hecaš oz. da si se slabo izrazila. Prosim. Ker sicer se meni tale izjava sliši tako kot tista Rodetova, ko pravi, da so zlorabe otrok mladostne avanture.

    In predstavljaj si, da imaš otroka, ki si ga poslala k verouku, tam pa ga je (neizživet) župnik spolno zlorabil. Recimo, da to izveš. Kako bi reagirala? Bi rekla ubogi neizživeti župnik, sej razumem vašo stisko. Kar dejte si še malo duška, da vam bo lažje. Al bi prasca prijela za jajca in ga ovadila policiji zaradi spolne zlorabe? Spolna neizživetost my ass.

    Celibat gotovo nima pretirano dobrega učinka na ''neizživete'' župnike. AMPAK, si prepričana, da je to prva stvar, ki bi jo omenila, ko je govora o posilstvih in drugi vrsti zlorab mladoletnikov? Da je vsega kriv celibat in spolna neizživetost? Žrtve se gotovo požvižgajo na njihovo neizživetost.

    In jaz bi si tudi upala trditi, da tisti (izmišljeni) 1% iztirjencev, ki naj bi ga našli v vseh sverah in poklicih, v RKC podira vse rekorde. V kateri drugi ustanovi ali poklicu se dan za dnem oglašajo žrtve zlorab? Nikjer. In ne verjamem, da je Cerkev samo medijsko bolj izpostavljena. In ne verjamem, da so se vsi antikristi zarotili proti njej in sedaj kažejo s prstom samo nanjo.

    Kar se pa tistega posnetka tiče iz italjianske oddaje, kjer skrita kamera snema župnika, ki zlorablja ženske in dekleta v imenu Jezusa Kristusa ... Uf. Čeprav ti je jasno, da se dogaja in kako se dogaja, obmolkneš. Ampak tema na oči ti pa pade, ko gledaš, kako reagirajo verniki, ki ščitijo svojega župnika in jih ne bi noben posnetek prepričal, da dela karkoli narobe. Slepo mu zaupajo in mu odpuščajo, ker je samo človek.

    Ja, je samo človek. Ampak ostali ljudje, ki zlorabljajo in posiljujejo, gredo za zapahe. Odpuščanje gor ali dol.

    OdgovoriIzbriši
  16. Sandra, nikakor ne gre izključiti možnosti, da se mladi moški spravijo na otroke, ker zaradi celibata niso imeli možnosti spolnega razvoja - ta teorija ni izključena! Jaz sem bRuLin komentar razumela tako. Da si cerkev skozi celibat deloma tudi vzgaja ljudi, sposobne pedofilskih dejanj - zaradi odsotnosti spolnosti, torej neizživetosti. To ni izgovor, to je ena od možnih razlag, poleg tega, da se za to službo mogoče že v osnovi odločajo ljudje, čigar spolna identifikacija ni preprosta (hočem reči, da v resnici, izven butaste propagande, obstaja kup različnih spolnosti) in tudi sami ne znajo ravnati z njo, zato upajo na višjo silo.
    Tudi tega nihče ne uporablja kot opravičilo, to je samo možna razlaga, to je vse.

    OdgovoriIzbriši
  17. alcessa: Te možnosti ne gre izključiti in upam, da je bRuLa mislila SAMO to. Ampak jaz želim povdariti, da spolne zlorabe niakor ne smejo biti zreducirane v iskanje vzrokov zanje. Te morajo biti predvsem obsojene in sankcionirane.

    OdgovoriIzbriši
  18. Namreč vse bolj postaja jasno, da se išče tisoč in en vzrok (ali pa izgovor) za kriminalno početje. To pa ne pelje v pravo smer.

    OdgovoriIzbriši
  19. Mogoce sem se slabo izrazila - v nobenem primeru ne branim duhovnikov, ampak sem samo zelela povdariti da celibat vec kot ocitno generira spolne izprijence in ga je potrebno ukiniti. Pod nobenim pogojem ne bi rekla "ubogi neizživeti župnik, sej razumem vašo stisko". Vse zlorabe je potrebno obsoditi in ustrezno sankcionirati, saj so bile opravljene pri polni zavesti (spolna neizzivetost gor ali dol).
    Hotela sem le povdariti, da tukaj ne gre le za "klasicno" pedofilijo, ampak tudi za spolno nasilje nad mladoletnimi, ki izhaja iz prisilnega celibata. Ne vem ali obstaja kaka primerjava z zlorabami v Protestantskih cerkvah, ki bi po tej teoriji morala biti nizja.

    Glede posnetka: mene je tudi najbolj presenetila reakcija vernikov - je pa verjetno (zal) enaka situacija tudi drugod.

    OdgovoriIzbriši
  20. bRuLa: A eko. Fju (vdih, izdih). :D

    Ja, tako kot si sedaj povedala, se strinjam do pikice s teboj. In reakcija vernikov na posnetku je res ... ajajaj, mamma mia, roba za nevervat.

    Hvala, ker si ga delila. En objem v SG.

    OdgovoriIzbriši
  21. Pred kratkim sem poslušala mnenje psihoterapevta, ki je trdil, da pedofilija ni posledica neke neizživetosti ali celibata, temveč da gre za psihično motnjo človeka, ki se vzburi ob otroku....
    Razlaga definitivno ne opravičuje ničesar, saj so potemtakem taki ljudje potrebni resne obravnave v psihiatrični ustanovi, se mi pa zdi taka razlaga možna s tega stališča, da imajo mnogi župniki izven lastne župnije družino (ženo, otroke, da o mestu kuharc sploh ne govorimo, incidentov z otroki pa jim naj ne bi pripisovali....). In seveda, tudi takšnega početja niti najmanj ne opravičujem, ga pa lažje sprejmem, saj gre nenazadnje za odnos med dvema odraslima(!) osebama. In upam, da sta v odnosu prostovoljno...

    Kar se tiče posnetka -a se vam niso zdele punce na posnetku precej odrasle oz. vsaj polnoletne?! Glede na telesno razvitost?! Mislim.... kdo bi lahko katero od vas prepričal, da vas bo otipaval?!?!?! Mogoče ne ravno župnik, ker ne hodite v cerkev, ampak recimo šef ali pa sodelavec ali pa sprevodnik na vlaku, pilot,psihiater...
    Ja seveda, ženske smo zelo različne po samozavesti, karakterno, v mejah, ki jih bomo moškim glede dostopa do našega telesa postavile... Ni mi jasno, kaj bi mi moral nekdo natvezit, da bi mu dovolila, da bi se dotaknil moje roke, kaj šele popka ali česarkoli višje ali nižje!!!!!!! Da bi tako sproščeno slonela na tisti omarci.... Žal italijansko ne razumem in možno je, da ta župnik ta dekleta zlorablja že več let oz. od njihovega otroštva in da so zato sedaj tako ˝voljne˝...

    Ne, v bistvu je vse skupaj nagravžno in nesprejemljivo. A če pogledamo okrog sebe, se lahko le za glavo držimo, kakšne vse ljudi srečamo.

    Če gre za otipavanje otroka z moje strani ni dvoma: KASTRACIJA in psihiatrična obravnava na ustrezni ustanovi. Za duhobvnika pa si potemtakem nedvomno nesposoben.


    RKC si brez dvoma koplje lasten grob s tem ko ne sankcionira prestopnikov. In sam vrh cerkve se mi prav zaradi tega gnusi in do njega nisem sposobna gojit nobenega spoštovanja prav zato, ker ne vem, kaj je ta oseba počela pred dvema urama, pred enim dnevom...
    Pa vendar -v cerkvi je kar nekaj čudovitih ljudi, katerim zaupam, jih občudijem in mi za moje življenje tudi veliko dajo. Veliko pa je tudi takih, s katerimi nisem sposobna spregovoriti niti dveh besed. Ampak tako je tudi povsod drugje. Iz cerkve zaradi tega ne bom izstopila, bi pa si želela, da bi v svojih vrstah pometli s tistimi, ki svojega dela niso vredni opravljati in si na ta način povrnili zaupanje. Če sploh lahko...

    OdgovoriIzbriši
  22. Pa še nekaj:
    Pred leti sem ujela nasmihanje mnogih ljudi na izpoved deklata, ki se je moralo pri nekem zdravniku iz SV Slovenije na pregledu za pridobitev dovoljenja za opravljanje vozniškega izpita sleči do golega in sedeti pred njim dokler ni on izpolnil potrebnega obrazca. Kako natančno jo je na tem pomembnem pregledu pretipal, da je ugotovil njeno sposobnost, ni bilo več govora, a bilo je vsem ZNANO, SPREJEMLJIVO in SMEŠNO. In to ni bil osamljen primer takega načina ocenjevanja sposobnosti ali ustreznosti mladih deklet.
    Ali bi se ve slekle?!

    OdgovoriIzbriši
  23. Nataša: Punce na posnetku so odrasle, seveda. To ni bilo mišljeno kot primer zlorabe otrok, temveč kot primer zlorabe v duhovniškem poklicu na splošno. In verjamem, da je reakcija večine ljudi enaka tvoji: ''Bi vi to dovolili?'' S tem sporočaš, da so punce sokrive za storjeno zlo, ker se niso uprele in rekle NE. Si morda pomislila, da so bile te punce šokirane, ko je duhovnikova roka zlezla v njihove hlačke, tako zelo šokirane, da niso upale reči ne bu ne mu, samo upale, da se stvar čimprej konča, da gredo domov, se stuširajo in pozabijo. Zanikajo dogodek še samim sebi. Zato ker tudi one same sebe sprašujejo, kako sem to dopustila, kako se je to lahko zgodilo meni, zakaj nisem reagirala, če bom komu povedala, se mi bodo vsi smejali, kazali s prstom name, raje bom tiho.

    Moja cimra v ŠD mi je povedala, kako se je nekega večera sprehajala po Tivoliju in jo je neki gospod, ki ji je šel naproti, iz nenada pošlatal za joško. In jo kar fajn ošlatal. Ona je ostala kot okamenela. Kaj takega ni pričakovala, še nikoli se ji ni kaj takega zgodilo in ni reagirala. Nič. Tišina. Samo hitro je stekla domov. Evo. Tako nekako se je stvar zgodila tudi zlorabljenim dekletom.

    Čeprav mislim, da so bila dekleta na posnetku pripravljena na ''šlatanje'', ker so edino tako lahko posneli župnika ''pri delu''. Morda se ti zato vseskupaj zdi malo preveč sproščeno. Ampak te stvari se resnično dogajajo in so vredne prav take obsodbe kot zloraba otrok. Tukaj odgovorna odrasla oseba ne more reči ''to še nekako razumem''. Jaz tega ne požrem, sori.

    In kot sem že zgoraj omenila, ni res, da se te stvari v istem obsegu dogajajo povsod. Znotraj RKC jih je veliko več, kar se kaže v izpovedih prizadetih. Zakaj je temu tako, ne vem. Verjetno imata prav alcessa in bRuLa, ko omenjata negativne učinke prisilnega celibata. Ampak v končni fazi, ali je sploh važno, zakaj? Dejmo raje kaznovati tiste, ki to počno (neglede na razloge) in pomagati tistim, ki so spregovorili.

    Praviš, da je Cerkev zate naredila veliko lepega in dobrega, da ne misliš izstopiti iz nje. OK, vseeno pa mi zaupaj, a se pri maši sploh pogovarjate o tem, a kdo spregovori o zlorabah, ni nujno, da župnik, morda vi verujoči? Imate izdelano mnenje o tem, protestirate? Ali rečete samo, to se dogaja povsod, kaj čmo. Kako pristopate do te tematike?

    OdgovoriIzbriši
  24. Poznam fanta mojih let, sina duhovnika. Njegov oče, takrat duhovnik, se je zaljubil, naredil otroka, izstopil iz redovništva, se poročil in vzgajal svoje otroke....
    To je dejanje, ki ga spoštujem. In to pričakujem od duhovnika, ki se bo zaljubil oz. spoznal, da življenje, za katerega se je odločil ni zanj (o tem bi se dalo polemizirat, ampak pustimo...).
    NIKAKOR pa tudi sama ne odobravma in ne sprejemam avanturističnih duhovnikov, kaj šele spolnih nadlegovalcev. In dolžnost odrasle osebe, ki se ji kaj takega zgodi je absolutno prijava na policijski postaji in ne razpravljanje z nekim škofom, ker gotovo ne gre za osamljen primer.
    A zvenim kot klasična vernica, ki kima svojemu župniku?!

    To temo sem ob neki priložnosti v skupini kar precej vernih, če lahko tako rečem, že izpostavila. Poskusno in to zato, ker sama takega sprenevedanja ne prebavljam in ker se tako kot ti strinjam, da je to treba popucat.
    Odziv?!
    Neverjetno naklonjen. Prav šokirana sem bila, ko mi niso pokazali vrat in me odslovili ter črtali iz registra vernikov. Mislim, da se vedno več vernikov presneto zaveda tega problema. In mogoče čas, ko bomo kaj na to temo naredili prav zdaj dozoreva. Vsaj jaz bom želela v čim širšem krogu o tem diskutirat in iskat rešitve.

    Kar se pa tiče vernikov, ki kakor ste pisali, mrzlično branijo svojega dušnega pastirja in to do te mere, da si v oči nabijejo celo vedro peska... Edino kar mi pride na misel je: Le kaj tem revežem leži na duši?!

    Mislim, da je zdrava mera kritičnosti nujno potrebna tudi pri ˝verskih zadevah˝ in kolikor sama opažam in spoznavam, lahko rečem, da se je kar nekaj najde.

    OdgovoriIzbriši
  25. Nisem še uspela prebrati vseh komentarjev, se pa definitivno strinjam s tabo in ker bi rada, da tole prebere čimveč ovčic, ki ne razmišljajo s svojo glavo, bom tole podelila na svojem FB. Res je vredno prebrati in se ob tem malce zamisliti. Vsaj tisti, ki se še niso.

    Sem se pa sedaj spomnila na Rodetovo izjavo: "Duhovniška pedofilija je statistično irelevanten problem..."

    Bruh!

    OdgovoriIzbriši
  26. Barbara, res je, Rodetove izjave so pravi bombončki in lepo povzemajo mlahavo stališče RKC do zlorab njihovih uslužbencev nad verniki. Sram jih je lahko.

    OdgovoriIzbriši