ponedeljek, 24. maj 2010

Barjanska nedelja

Nedelja je bila fantastična. Ljubljana se je bleščala v soncu in na nebu so se kopičili beli oblaki, gosti kot smetana. Na tak dan človeka zasrbijo podplati.


Na Barju smo bili sicer že večkrat kot sprehajalci in kot pohodniki, s kolesom pa še nikoli. Na spletu smo poiskali nekaj informacij o izhodiščnih točkah za kolesarjenje in smo šli. Štartali smo pri Plečnikovi cerkvi in šli v smeri proti Lipam. Po približno stotih metrih smo s ceste zavili levo na makadamsko pot, kjer so se levo in desno kmalu videli le še travniki in polja, nad nami pa se je razprostiralo sinje modro nebo.



Kolesarila sva midva z možem in najstarejša hči, mladiča sta se kot velika gospoda prevažala v prikolici in tudi tokrat sta bila deležna izjemne pozornosti mimoidočih.



Kolesarskih poti po Barju je menda okrog 100 km. Ogromno. So markirane, tako da se lahko na kolesarski izlet podate brez temeljitejše priprave ali načrta. In zelo sem bila presenečena, ko sem videla, kako obljudene so te poti. Na poti smo namreč srečali sprehajalce psov, tekače, kolesarje, kmete s traktorji in celo konjsko kočijo, ki najverjetneje služi v turistične namene.


Ker smo se držali precej prometne poti, nismo uspeli videti ali slišati kakih posebnih vrst ptic, niti nismo prišli do tistega dela Barja, kjer so še vidni ostanki visokega barja iz časa mostiščarjev.  Smo pa na poti med drugim videli tole rastlino, ki so jo nekateri celo nabirali s koreninami vred, da bi jo odnesli s sabo domov. Še sedaj ne vem, zakaj.


Naša najmlajša kolesarka se je kar hitro upehala, zato smo večkrat počivali in se dokaj kmalu obrnili proti izhodiščni točki. Vseeno pa smo prevozili približno 6 km poti, se nadihali eteričnega zraka in se krasno zabavali.

18 komentarjev:

  1. O, smo pa čisto z vseh front napadli to Barje. :)
    Res mikavno vse tole: opis in fotke! Super izlet!

    OdgovoriIzbriši
  2. Mislim, da je tista rastlina rman. Ne vidi se prav dobro na fotkah - lahko se tudi motim.

    OdgovoriIzbriši
  3. @Sonja: Res je lep izlet. Pa z barčico se menda tudi naužiješ Barja. To bomo tudi še poskusili.

    @Škorčica: Si bila tudi ti v nedeljo na Barju?

    @Nika: Ne, ni rman, ker sem poguglala in videla, da ima rman bele cvetove, tale rožica ima pa roza cvetke. Bu. Naj ostane misterij, hihi.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ne, na žalost nisem bila; to se je nanašalo na knjigo Bobri, o kateri sva zadnjič govorili in da bi jo bilo treba prebrat... in na Barje it itd :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Škorčica: jaz sem zadevo vzela strašno zares, kot vidiš. :D Čakam še na tvoje izdatno poročilo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ja Barje je super za otroke, tud hribči, so super lušni za male nožice (Sveta Ana). Sam nas vedno prežene mrčes. J. pa je imela vsaj 3x hudo alergično reakcijo na pike in vstrajno iščem nekaj, kar jo bo zaščitilo da bomo spet bolj svobodni. Jaz tud mislim da je rman: http://trajnice.com/ceniksplosno.htm
    Čist ta prava kolesarska familija, Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  7. Jaja, saj to mi je nagnalo strah v kosti - da si se tako resno in (predvsem) hitro lotila :))

    Nič, obnove knjige še nekaj časa ne bo :)

    Moram pa na tem mestu povdarit, da: pa saj sem že bila kar nekajkrat tam na teh barjanskih stezicah (nekakšne prijetne hobi-obveznosti), samo ne peš ali s kolesom - to me še čaka!

    OdgovoriIzbriši
  8. Luškan izlet.

    To je pa rožnatobeli rman.

    http://www.zaplana.net/flowers/Asteraceae/AchilleaRoseoalba(RoznatobeliRman)/si_AchilleaRoseoalba(RoznatobeliRman).asp

    Zdravilna rastlina, uporabna za mnoge namene:

    domača imena: arman, hrman, kačjek, mezinec, oškrec, roman, škrobot,
    tuja imena: stolistnik, hajdučka trava,
    Schafgarbe, Yarrow, Achilleskraut, Millefoglio, Millefeuille
    UPORABNI DELI:
    zel, listi, cvet, cvetoča zel
    ZDRAVILNOST:
    čisti kri, dihala, nahod, kroženje krvi, dotok krvi v srce, okvaro srčne mišice, angino pektoris, črevesje, želodec, vnetje sluznice debelega črevesa, katar mehurja, krvav izmeček, krvavitve iz danke, menstrualne težave, beli tok, nespečnost, živčno napetost, visok tlak.
    ČAS NABIRANJA:
    junij, julij, avgust, september
    UPORABA:
    čaj, mazilo, pomladanska omleta, solata, sirni namaz, tinktura, kopel

    OdgovoriIzbriši
  9. @Tina: Na Sv. Ani smo tudi mi že bli, ko sem bla noseča z Živo in me je M malo vleku navzgor. Krasen razgled.

    Te alergije so pa zoprna reč. Tudi jaz samo še kiham in se praskam. Noro. Upam, da najdete rešitev in to čim prej.

    @Kaja: Hvala. Tole je pa skrajno zanimivo. A ti prakticiraš nabiranje rmana? Če je, katerega in kaj delaš iz njega? Jaz sem zadnje čase postala ena taka zeliščarka, tako da bi zelo rada kdaj znala nabrati rožice za domači čajček. :D

    OdgovoriIzbriši
  10. Evo, vidiš, misterij - no more.
    Čarovnica je čarovnica, kakor koli obračaš.
    Mi ga nabiramo za čajčka in za v omleto.
    Baje da ni primeren za nosečnice.

    OdgovoriIzbriši
  11. Jaz ga ne nabiram, ga pa moj bivši za čaj za mamo, ki ima težave s črevesjem.

    Mogoče ne bi bilo slabo, da bi še sama spila kakšen čaj proti nespečnosti, ker se tako vrtim ponoči.:))

    OdgovoriIzbriši
  12. Nika, kako nabereš rman za čaj?

    OdgovoriIzbriši
  13. Kaja: Spregledala sem tvoj zadnji komentar. Oprosti. In hvala.

    Meni je zelo všeč melisin čaj, me pomirja. Morda bi tudi tebi prav prišel.

    OdgovoriIzbriši
  14. Jaz ga kar tako, po domače... pridem na travnik, vidim rman, povoham - če je prava stvar, popukam cvetke in listke, zmagam.
    Za čaj posušimo v glavnem cvetke, listki so pa dobri sveži, za v omleto, lahko pa tudi posušeni za v čaj.

    OdgovoriIzbriši
  15. Nika: Aha, bom poskusla. Ko ga spet najdem. Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  16. Kulsko! Ko (če sploh) bo ljubljansko visoko županstvo uredilo kakšne smiselne in dobro označene povezave (varnih) kolesarskih poti v ljubljanski kotlini, bomo na konju.
    Mimogrede, poskusite kdaj na Špici najeti čoln in malo zaveslati proti toku. Tudi ni slabo. Zadnjih nekaj poletij so ob Bregu celo posojali neke kanuje... :-)

    OdgovoriIzbriši
  17. Bimbo: Hehe, ja, tudi jaz pogrešam smiselno povezavo kolesarskih poti, predvsem skozi mestni park, kjer mrgoli kolesarjev, pa je kolesarjenje prepovedano.

    Tiste kanujčke, ki jih zdaj že dve ali tri leta sposojajo ob levem bregu Ljubljanice, si ogledujem že lep čas. Zelo zelo me mikajo, ampak mislim, da so naši otročaji še malo premajhni, da bi šli skupaj na pot. Morda midva z možem, če bova našla varstvo. :D

    Ampak Barje je pa krasno.

    OdgovoriIzbriši