sreda, 21. april 2010

Mestne zelenice



Obožujem mestne zelenice. Zame so kot pljuča nekega mesta. Zato se mi zdi krasno, da tudi v Ljubljani ljudje svoj prosti čas aktivno preživljamo na mestnih zelenicah; eni zleknjeni berejo v travi, drugi igrajo badminton, tretji nogomet, četrti imajo piknik pod drevesom, skupinice vadijo jogo na prostem ... Ah, krasno je opazovati vse to življenje. Čeprav sem rojena na vasi in tam preživela svojo (rano) mladost, sem po duši gotovo mestni človek. Vrvež me pomirja, ljudje mi dajejo življenjsko energijo, barvitost me poživlja.

Od obiskanih evropskih parkov sta mi najbolj ostala v spominu Vigelandov park v Oslu in St James's Park v Londonu.

Mimogrede, v Tivoliju so postavili novo razstavo slik, in sicer o razvoju jamarstva pri nas.

16 komentarjev:

  1. sinoči mi je iz TVja padlo v uho(in oko) tole o razvoju jamarstva...zelo so mi všeč take vrste razstav fotografij. tele dni je v Celju tudi ena zunanja razstava in prav seksi mi deluje :)
    hja, drgač pa sem tudi jaz otrok dežele, živim na deželi, ampak mestnega utripa in mestnih ulic se pa ne naveličam. Ko po tritedenskem dopustu pridem iz skoraj divjine, moram najprej v naše mesto.

    OdgovoriIzbriši
  2. prehitri prsti...hotla sem ti še povedat, da mi je tvoj novi prostor pod blogom zelo všeč :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Oh tole se pa ne bi mogla bolj strinjat... parki so duša mesta! Pri nas še absolutno premalo izkoriščeni.... zrastli smo z idejo, da se po travi ne sme hodit in zgleda da to še prebolevamo :)

    jaz sem tudi otrok vasi, ampak popolnoma mestni človek, zame je park popolnoma zadosti za sprostitev med tednom...

    najljubši mi je pa park royal v bruslju... komaj čakam da se spet s knjigico zleknem pod lipe...oooohh

    p.s. pozdravljam nov blog! kaj te je pa premotilo, da si se preselila?

    OdgovoriIzbriši
  4. @M&M: Res, te razstave na prostem so čudovite. Tako se malo razmigaš, nadihaš in še malo pokulturiš. In čisto drugače dosežejo ljudi, kot pa če so zaprte v muzejih ali galerijah.

    Ja, mesto ima poseben čar. Zame je ta urbana krajina neprecenljiv vir navdiha in sprostitve.

    Hvala za pohvalo v zvezi z blogom. Tole pisanje bloga je res ena hecna stvar. Začneš z eno fiksno idejo, potem te pa odnese v povsem drugo smer. Od kar sem končala hodit v šole (diplomirala), tako pogrešam kako mentalno aktivnost in ustvarjanje. In blog je krasna priložnost za nekaj takega. :D

    Lep pozdravček v Celje.

    BTW, tista Alma je prečudovita.

    @Katarina: Ha, ha. Res je. Ko smo bili mali, so nam vedno govorili, da po travi ne smemo hodit. Seveda so bili povsod tudi znaki, ki so hojo po zelenici strogo prepovedovali. In ko sem v srednji šoli (ko smo v SLO živeli še z eno nogo v socializmu)šla v Anglijo, je bila to ena od prvih stvari, ki so me čudile. Namreč ljudje so hodili po travi. Kaj takega. Pa ne samo hodili, igrali nogomet, prirejali koncerte, imeli piknike, sprehajali pse itd. Tudi pri nas se počasi prijemlje takole početje. Ampak so parki res še premalo izkoriščeni.

    Ja, nov blog je pa nastal, ker sem na Siolu začela čutiti en hecen pritisk, da moram neprestano nekaj blazno pametnega ali pa ušečnega objavljat. Določeni bralci so kar direktno zahtevali, da se določenih tem ne lotevam, da pišem drugače, da ... Sej vem, da bi morala preslišat, ampak so se podobni komentarji zadnje čase kar vrstili. Pa mi je bilo dosti.

    Hvala.

    OdgovoriIzbriši
  5. Vigelandov park je res prekrasen... Midva sicer najbolj ceniva gozd, ki se razprostira nedaleč vstran, ker ima precej poti za tek in nordijsko hojo, poleg tega pa še regrat in koprive :-) Tivoli v LJ je sploh dBest, ne da? Vsaj meni se je zmeraj zdel.
    Karlsruhe ima od središča proti severu ogromen gozd, pri čemer ulice iz središča štrlijo navzven (skozi ta gozd) v obliki pahljače (od tod ime pahljačno mesto),kar tudi ni nezanimivo :-)
    Imajo tudi zelenice, na katerih folk z veseljem sedi, poležava in igra frizbi, ravno tako v Angleškem vrtu v Muenchnu. Čeprav... Odkar sem bila priča FKK-jevcem v Angleškem vrtu, še posebej nekemu možakarju z batino do kolen, ki sploh ni bil sposoben ležati in je svojo batino ves čas sprehajal naokrog :-) me dragi zmeraj heca, a greva gledat tipa z batino, ki si ga tako občudovala (nisem) :lol:

    OdgovoriIzbriši
  6. alcessa: Vidiš, vidiš, do gozda za Vigelandovim parkom nisem nikoli prišla. Upam, da bo priložnost kdaj drugič. In, ja, Tivoli je res lep, še posebej zadnje čase, ko se sprehajam tam okrog ob tako neverjetnih urah, da me niti smetarji ne uspejo prehiteti. In potem vse tako diši in ptički zelo glasno pojejo ...

    Karlsruhe je mestece, kjer živita, a ne? Sem malo pozabla. Zelo zanimivo ime, vsekakor.

    FKK-jevcev je pa povsod dovolj. Jaz sem imela bližnje srečanje z enim v borovem gozdičku v Ankaranu, kjer si ga je gospod metal na roko in ko me je zagledal, me je prosil, da pridem bliže.

    Midve bi morale skupaj skozi parke. LOL

    OdgovoriIzbriši
  7. No, jz sem pa ena tistih mestnih, ki bi dala vse za nemoteno in neomejeno divjanje po vaških travnikih in mi parki niso dovolj, ker me omejujejo. Tu lahko, tu ne, pa še gužva je vedno, pa pazit na kakce... Tako da zdaj, ko sem še v mestu, raje hodim med drevesi po bližnjih hribčkih.
    Kako dobro, da smo si tako zelo različni...

    OdgovoriIzbriši
  8. ...in verjetno so na vaških travnikih krave in biki edini FKK-jevci. Čeprav spet odvisno od vasi in njenih posebnežev :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Sandra, sori, mislila sem na gozd pri meni doma, ne za Vigelandovim parkom... :-)

    OdgovoriIzbriši
  10. @rozica: Vsake oči imajo svojega malarja. Eni v mestu, drugi na vasi; kakor komu drago. :D

    alcessa: A. LOL

    OdgovoriIzbriši
  11. Jaz sem pa iz mesta zbežala na vas in priznam, da je bila to ena najboljših odločitev v mojem življenju.
    Mestni parki pa ... v Tivoli me komaj spraviš odkar sem se z nekim ne-gospodom fajtala za svojo torbico. Življenjsko tekmo v sprintu sem izvajala tudi sredi Luxembourga, ko sem preganjala sončno nedeljo na koščku njihove trave v parku ... tko da, trenutno daleč najraje ležim v divjini daleč od ponorelega sveta s polnim ruzakom in (ali pa tudi ne) mojimi "zverinami" ob sebi :)

    Sicer pa mi je bila od teh mestnih park-razstav daleč najbolj všeč cela Zvezdica Zaspanka v unem parku ob Miklošičevi okrog letošnjega novega leta.

    OdgovoriIzbriši
  12. M: Mesto zna biti tudi pi*da. Še posebej, v primerih, ko ostaneš brez imetja.

    Sicer pa midva z možem, kjub temu, da strašansko ljubiva Ljubljano, vse bolj koketirava z mislijo, da bi šla nekam na obrobje, zato da bi se otroci lahko več igrali na prostem.

    Tisto razstavo z zgodbicami iz slikank smo tudi ujeli, in sicer Zvezdico zaspanko in še dve manj znani, katerih naslova se ne spomnim več.

    Lep dan ti želim.

    OdgovoriIzbriši
  13. Mi zna kdo povedat do kdaj bo tale razstava o jamarstvu?

    Ni ga pa čez Central Park v NY! :-)

    OdgovoriIzbriši
  14. Techka: Ravno kar so jo postavili. Ta dan, ko sem slikala, so jo postavljali. Ziher bo kak mesec ali dva.

    Central Park ... to je pa nekaj, kar si resnično želim doživeti. Zelo, zelo.

    OdgovoriIzbriši
  15. Sandra: Hvala za podatek. Pol pa mam še mal časa, da si grem tole pogledat. :-) Mogoče veš kdo organizira te razstave? Koga bi bilo potrebno kontaktirat, da bi lahko svoje fotke razstavljal?

    Central Park je zelo zelo lušten!!! In tudi jaz si ga še želim doživet. Greva skupaj? ;-)

    Ko sem se vrnila iz NY, sem itak šokirala vse znance, ko sem rekla, da bi komot šla tja živet: vrvež med mestnimi ulicami, oaza miru v parkih,...

    OdgovoriIzbriši
  16. Techka: Pojma nimam, kdo organizira te razstave. Predvidevam pa, da MOL.

    To si pa krasno povedala: ''vrvež med mestnimi ulicami, oaza miru v parkih''. Točno to je tisto, kar zame pomeni mesto - vrvež in mir. Oboje je na razpolago in vsak si lahko postreže s tistim, kar mu določen dan paše.

    OdgovoriIzbriši